O så var vi där igen...

sömn, ett sånt jäkla skämt :/

Fast idag tror jag att det delvis varit för att det varit en sån där psykodag på jobbet, så det tar en stund att varva ner.

Jag vet inte om chefen har lite ångest för att vi legat i luven på varandra de senaste 2 veckorna (fråga inte!) eller om hon bara också drabbats av brain fry idag men inte bara fick jag en massa roliga ansvar men jag fick beröm och roliga grejer inför imorrn att göra också.

Stoltast är jag över katten vi har inne för tillfället med njursvikt, stackarn är bara 5 år gammal och mår INTE bra :(
Hursomhaver, efter en lång dag så lämnade veterinären mig att sondmata, centrifugera och analysera blodprovet, köra ett PCV och välja vilken typ av dropp jag skulle byta till när förra påsen var slut. Och jag är så jäkla stolt, eftersom jag valde rätt dropp! 😀
Jag visste från början att det stod mellan de tre "vanliga" vanlig "koksaltlösning" natriumklorid, Ringers Solution eller Hartmanns. Efter att jag läst blodresultatet så bestämde jag mig för att vanlig koksalt var bäst OCH jag lyckades byta påse utan att blöta ner mig själv ens lite!

Sen kom det in en stackars whippet som blivit attackerad av en annan hund. BDLD som vi kallar det (big dog little dog) som vi ska sy ihop imorrn, så jag ska in tidigt och sköta narkosen eftersom Margaret hatar att göra det under vanliga omständigheter och imorrn kommer vi dessutom ha vikarie veterinär så hon pallar inte riktigt det.

SÅ jag BORDE sova, det är bara jävligt svårt när man e pigg som en persika liksom. Det hjälper inte heller att det varit en jättekvav och varm dag så hundarna har vaknat till liv NU och ligger och busbrölar på golvet alla tre fluffmongon!

Men jag ska göra ett försök, wish me luck!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: