Kan inte sova :(

Kombinationen av att Mike jobbar natt, tryckande kvav värme och en massa tankar i huvet så kan jag inte sova.
Älskar dock att alla djuren ligger runt omkring mig och sussar sött och drömmer lite då och då.
Bosse, vår nya lilla förmåga, har verkligen hittat sin plats i flocken och hans personlighet passar in perfekt med de andra.
Hade för övrigt en klient inne i måndags med sin samojedvalp - 5 månader gammal och det var den mest ouppfostrade lille skit jag sett. Dåligt koppeltränad, skällde i tid och otid, kissade på mattan och låg sen och grävde i golvet. När hon frågade mig om råd så var det svårt att inte säga att hon skulle följt mina råd från början, men ibland får man bita sig i tungan. Sen ligger iofs. Bosse nog något i framkant, mestadels för att Madde hans uppfödare gjort ett fantastiskt jobb med honom innan vi hämtade honom men också för att han följer Ludde & Pelle så bra i kommandon, men även när han är själv är han jätteduktig, särskilt stolt är jag över inkallningen, idagtränade vi med både hundar och människor och han klarade 10/10. Sen sitter även "vänta" innan han får springa iväg igen också. Fina, fina Bosse.
Om jag får skryta lite till så måste jag säga fy tusan vad duktiga L&P är, man inser ju nu när vi har valp hur fruktansvärt många kommandon de kan!
Hur som helst, ska ta mina duktiga, fluffiga grabbar och göra ett nytt sov försök.
Natti!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: