Hujeda mig en sån dag det var!

Ja fy fan rent ut sagt.
Ni vet en sån där dag när man väl sätter sig ner och då inser att sist man satt ner var 12 timmar sen och hjärnan bara smälter.

Fast allt gick bra och med bra menar jag att allt gick utan missöden. Tyvärr bumpade vi njurkatten :( hon visade ingen direkt förbättring och ägaren valde att låta henne somna in, vilket jag tycker var ett bra beslut, sorgligt men rätt. Så sov så gott Buttons och ha så skoj i katthimlen.

Operationen gick bra, väldigt stolt över narkosen, lugn och stabil hela vägen, händelsefattigt uppvaknande och hunden travade hem efteråt. Jag tävlar alltid med mig själv, hur konstigt det än låter, men efter pre-op checken så bestämmer jag mig för/gissar vilket pulstal och resp rate djuret kommer ligga på när rätt nivå narkos är nådd, idag var jag spot on på pulsen och bar 2 ifrån respen, catchang! Fast jag skulle gissat på högre resp eftersom det var en whippet, jag skyller på ringrostighet ;)
Jag har oftast rätt när det kommer till whippets & greyhounds efter alla år med Kevin.

Sen efter alla rutingrejer på eftermiddagen precis när man tänker "phew en sån stressig dag" och slänger igång vattenkokarn så kommer två lintottar på kanske 8 & 10 år inspringande och skriker att det är blod överallt och att deras hund kommer att dö. Great, precis vad man önskar sig 40 minuter innan stängning.
Sa till barnen att springa hem igen och säga till mamma att hunden måste komma in. Så 30 minuter innan stängning så kommer hunden in och mycket riktigt så är det blod precis över allt... suck. Den hade skurit av sig nästan hela hältrampdynan. Vi gjorde vad vi kunde på den tiden vi hade och rekommenderade dem att gå till akutveterinären för att få det fixat ordentligt, vilket de inte ville så jag kunde inte göra mer än att boka in dem för imorgon och hoppas på det bästa. Gav dem dock numret och vägbeskrivning till akuten och ringde och gav history till akuten så vi får väl se. Så 11/2 timmes övertid senare kunde jag äntligen sätta mig i bastubilen och köra till hästarna och sen hem för att ta ut alla hundarna. En jävla tur att jag inte jobbar heltid (oh the irony).

Två dagar kvar att jobba denna veckan vi får väl se hur det går, hoppas på att det lugnar ner sig!

Nu ska jag sätta mig med ett glas o'boy och titta på "toddlers & tiaras" och försöka ignorera att jag luktar i lika delar; blod, hästskit och blöt hund. Och försöka få in 12 timmars vila på de 8 timmar jag har innan Mike kommer hem och vi ska gå på hundpromenad igen och hela hulabaloot börjar igen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: