Gomidda

Nu glömde jag att ta en bild på benet men Q ser ganska rolig ut just nu ^^
Svullnaden över låret och bakknät har lagt sig mer eller mindre helt och hållet och sen ser det ut som att från precis ovanför hasen och ner så ser det ut som att nån har transplanterat på ett ardennerben eller nått. Klart man inte ska skratta åt den som är skadad men hon ser verkligen rolig ut! :D
I övrigt så är jag så smått positiv, hon lät mig tvätta det lite mer idag och spola delarna utan sår bara för att kyla ner det lite vilket var skönt, känns som att jag har bättre överblick nu och att saker går åt rätt håll. Det är fortfarande VÄLDIGT såsigt och serum bara läcker ut men det känns bra, inget var och verkar va infektionsfritt och kombinationen av att svullnaden minskar och självdräneringen visar ju bara att kroppen gör vad den ska.
Tog dessutom ut henne på en liten prommis (med sedalin!) och hon går riktigt fint på benet så heja hasleden friskt humör! Håll dig hel & fin & infektionsfri!
Det mest makalösa av allt egentligen är att hon äter alla sina mediciner! Vi snackar alltså om hästen som matvägrar bara man byter färg på mathinken och som tar en timme på sig att äta varenda gång man öppnar en ny säck med mat bara för att hon är så misstroende! Så jäkla stolt över henne och glad!

Tjipp!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: