Helgen som gått..

Vi hade en fruktansvärt produktiv helg.
Mestadelen spenderades på fältet med röjsågen, häcksågen och sekatörerna. Vem behöver gå till gymmet när man har ett fält liksom, men jag ÄLSKAR det! Om jag kunde skulle jag sitta mitt i mitt fält hela dagarna och bara njuta! Jag är så fruktansvärt glad att jag har det, även om hästarna inte bor där än så vet jag att när vi väl flyttar dem så kommer de älska det lika mycket som jag gör!
Så vad vi har gjort är att försöka frilägga hela det gamla staketet för att kunna se exakt var vi behöver laga det och om vi behöver flytta det och sen ska vi sätta eltråd runt hela alltet.




Det här är Mikes egna lilla naturfilm som han filmade i Söndags.
Vi jobbade lite mer både igår och idag också så vi har kommit en bit längre nu, tror vi är förbi de jobbigaste delarna!
De delarna med hagtorn, björnbär och nässlor!
Jag skojar inte när jag säger att nässlorna var 2 meter höga på sina ställen! Men det som är så härligt med sånt här jobb är att man direkt kan se resultatet. :)

Det är tur förresten att jag inte har pengar så himla ofta för jag tror jag lider lite av "pappasyndromet", om jag inte hittar nått eller om nått inte funkar så åker jag och köper en ny!
Fast i just det här fallet så visade det sig vara toppenbra eftersom vi köpte en sprojlans ny röjsåg för halva priset och det inkluderade tvåtaktsolja och motorsågs attachment!
Eller som Mike sa: "titta en röjsåg som funkar som den ska!" :D

Nu ska jag åter sätta min lilla hjärna i arbete och fortsätta med våra magiska planer!

onwards and upwards!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: