Irriterande!

Att det tog tusen år innan man kunde komma in här.
Nu när jag kommit igång med bloggandet igen så vill jag juh skriva juh! :)P

Igår på jobbet var faktiskt ganska okej. :)
Även om det var ganska så galet så var det en bra dag.
Vissa dagar bara avskyr jag, sånna dagar när ALLT e negativt liksom, bara massa sjuka djur och avlivningar och annat hemskt. :(
Men igår va en bra dag!
En av de myket positiva sakerna var "Buddy", en 6 månaders "valp" (kom från ett rescue center.)
Han i sig själv var inte det positiva, även om han var ursöt och glad o bra på alla vis, det som var så positivt var o se hans ägare glada igen!
Ägarna hade tidigare en annan hund "Tess" som hade cancer, t-cells lymphoma.
Ägarna la ner så mycket tid, energi och pengar på den hunden som de bara kunde och Tess klarade sig igenom sin cellgiftsbehandling och blev friskförklarad, hon hade varit friskförklarad i 10 dagar när hon fick parvo och dog!!
Eftersom hon varit under cellgiftsbehandling och liknande så fick ju hennes immunförsvar sig en nock + att hon inte kunde bli vaccinerad under tiden. Ibland är livet så jäkla surt!
Men iaf. nu hade ägarna skaffat sig en ny hund och jag önskar dem all lycka!

En annan positiv sak som hände har också sin början i något ledsamt.
Den här hösten har vi haft ett ganska stort utbrot av myxomatosis (kaninpest) här omkring, och bara förraförra veckan avlivade vi 6 kaniner som hade blivit drabbade!

Myxo är absolut fruktansvärt!
Det är en virusinfektion som i första instans påverkar luftvägarna, det leder till mycket snor, så småning om "kladdiga" och svullna ögon, senare sväller öronbasen och så småningom hela ansiktet upp, mycket plågsamt och nästan 100% dödligt! Det finns vaccin!!
Men många männsikor köper juh en kanin nästan som en "leksak" till barnen och har ingen aning om att de kan få sjukdomar som myxo (och VHD - viral haemoragic disease - 100% dödlighet).

Kanin med myxomatosis.

I ALLA FALL!
En familj som just hade köpt en kanin kom in förrförra veckan för att göra en healthcheck och få den vaccinerad.
Då upptäckte vi att kaninen redan var snorig och mycket riktigt så hade den myxo!
Familjen var helt förkrossad!
Men den här veckan kom de in med en ny liten bunny, som de köpt från en uppfödare som till och med betalar för den första vaccinationen när de säljer sina kaniner! (sånnt gillar vi!)
Och även om jag inte riktigt är en "kaninmänniska" så höll jag på o dö när jag träffade "Freddy"!
Han var en korsning mellan en angora och en dvärgvädur!!! :D
Han såg ut ungefär så här:

Det var tamigtusan det sötaste!!! :D

~*~

Så..ledig idag!
Jag älskar mina lediga tisdagar!
Har inte haft en på ganska länge eftersom jag jobbat så mycket extra.
Men just eftersom måndagar alltid är så stressiga så är det så skönt o ha tisdagarna lediga, känns liksom som att veckorna blir så mycket kortare. :)
Och eftersom Mike var ledig igår natt så fick vi hela kvällen och natten igår tillsammans och nästan hela dagen idag, äntligen fick jag sova i hans varma famn! :)
Och Helena! Han tackar så himla mycket för understället han fick i julklapp förra året! Han använder dem jämt när det är kallt och igår fick det också fungera som pyjamas! Han är så söt i det! :D
Har inte gjort så mycket alls idag, var ute på en skön vovvepromenix i solskenet (det kalla solskenet! Känns juh tusan i mig nästan som vinter!), solkskenet lockade också fram fler tappra krigare i min trädgård, hela 3 maskrosor växer där nu! :D

Sen skakade jag rumpa på crosstrainern, mina ben e helt slut nu!
Men jag var tvungen, har haft lite av en höstdeppdag idag, kände mig fet o ful o värdelös så jag var tvungen o göra nått för o gaska upp mig och crosstrainern hjälpte faktiskt lite.
Tror jag håller på o få lite bättre kondition faktiskt, orkar hålla på längre och på högre motstånd, hejja mig! :)

Sen åt vi lite gott, gjorde chicken nuggets till Mike o jag åt skinnfri kycklingfilée med tomatsås och till efterrätt det sista å kladdkakan! Och sen var det dags för honom o åka till jobbet igen :(
Så nu sitter jag och Ludde här i vår ensamhet (Pelle gräver gropar i trädgården och katterna gör sin rugby-grej på övervåningen igen) och kollar på "Gudfadern" och det är bara för att jag inte orkar leta upp fjärkan :P
Ludde är helt i stämmning med filmen.


en sån jäkla stjärna! :)

Ska hänga lite tvätt nu, sen läsa lite bok och hoppas på att bli lite trött så jag kan sova liten, tillbaka till the madhouse imorrn! Bara 3 dagar kvar sen e det helg igen! Och snälla Emma hoppar in för mig på lördag så jag slipper jobba helg! :D Skönt iaf att ha trevliga jobbarkompisar! Och Mike har bara 3 dagar kvar (i rad) sen jobbar han bara 1 natt till under de nästa 7 dagarna, toppenskönt!

Hej så länge alla stjärnor där ute! :)
(Och Mari, ha det toppenskönt i Turkiet, jag hoppas du komer hem igen fylld med energi!)

Postat av: Helena

hallaj!

Hälsa att jag köpte ett till Marcus med, fast det var oxå på skoj, och han älskar sitt han med! Det är ju dock inte så snyggt, men det fungerar!

2009-10-14, 08:33:31 - URL: http://helenawall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: