Fredag igen...

Det är konstigt vad fort tiden går, känns som att det var igår det var tisdag och jag satt och beklagade mig över hurt fort de lediga dagarna går och hur långsamt arbetsdagar går, men nu är det redan fredag kväll!

Det var en ganska så lugn och behaglig fredag, hade en katt inne för observation, en Exotic (korthårig perser) så det blev en hel del gos.



Fast det är ju konstigt förresten, jag älskar ju hundraser med kort nos, "sprungit-in-i-en-vägg"-raser, men katter med kort nos är enligt mig ganska så fula! Visst de är väl söta o så där eftersom de är katter, men lång nosade katter är enligt mig mkt vackrare! Eller ja, katter med "uppnäsa" är det finaste! :D
Alltså som har en "lång" nosrygg, fast läpparna sticker ut längre än sälva nosspegeln...fasen vad svårt det var att förklara lol! Men typ som norskisar alltså, jag ÄLSKAR norskisar! :D





Jag saknar att ha norskisar, nästa katt får bli en sån igen...eller kanske en Maine Coon!
Fast Iggy & Pop är inte så dåliga, haha, mina små gosisar. De är övertygade om att de är hundar! Vi slutade ha vattenskål till dem eftersom de ändå alltid drack ur hundskålen och varför äta kattmat när man kan äta hundmat?
De är så söta och de älskar hundarna mer än allt annat i världen!
Och varandra. :)



Sitter nog mest här och skriver blaj i ett försök att fördriva tiden, Mike är på jobbet igen :( Så jäkla irriterande att när jag jobbar så är han ledig och när jag är ledig så jobbar han.
Han hade en överraskning till mig idag när jag kom hem förresten, han hade köpt en ny energisnål värmefilt! Så jag ser nästan fram emot att gå o lägga mig nu. :)
Ska se om jag kan få till ett sista städryck först dock, har bara det där lilla sista kvar här inne i tv-rummet innan det är helklart, ni vet det där sista lilla rycket man måste göra för att bli helt nöjd, den jobbigaste biten nästan, alla detaljer liksom. Men jag kommer va sååå nöjd när jag är färdig så det är helt klart värt det!
Tänkte att när jag fixat hela huset så ska jag göra en liten foto-rundtur till er så ni kan se hur vi bor :) Det är juh bara min familj som varit här o hälsat på så ingen annan vet juh hur det ser ut. Vårt hus har juh en lite speciell form så det är svårt att förklara utan bilder :)
(Finns i stort sett inte en rät vinkel i det här huset, ganska frustrerande när man ska möblera men o andra sidan så gör det att huset står ut ifrån mängden liksom och sånt gillar ju jag, det var också en av anledningarna till att vi bestämde oss för just det här huset!)

puss så länge sötisar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: