Ensam hemma...igen.

Jaha, då var ytterligare en dag till ända!
Var en mysig dag på jobbet, hade en hund inne som i måndags kväll hade blivit påkörd -
av sin ägare!
Hunden är typ 2000år gammal, liten, svart och blind ^^
Hon hade lyckats smit ut ur huset och när ägaren skulle ut och köra en runda för att leta efter henne så lyckades hon backa på henne!
Inga störtallvarliga skador men ett ganska stort köttsår som syddes ihop och fick dränage men eftersom hon är så gammal så är vi lite oroade för hon har inte mått så bra sen hon vaknade upp efter narkosen. Så igår och idag har vi haft henne inne för observation.
Vilket i praktiken innebär; tempcheck varje timme, smärtstillande injektioner var 3:e timme, rengöring av dränet, puls- och andningskollar, handmatning (med spruta) och massor med kärlek! Så jag har haft en riktigt mysig eftermiddag/kväll. :)
Det är sånna här saker jag verkligen älskar med mitt jobb!
Att ta han om djuren, att se förändringarna i dem, att känna att man verkligen gör nån nytta! Det finns inget bättre än att efter ett par månader träffa ett djur som sist man såg dem inte mådde så bra men som nu är helt tillbaka till sitt vanliga jag och VETA att man faktiskt har varit en del i att det här djuret mår så bra som det gör!


Högkalorinäringsersättning.

Så nu sitter jag här och kollar Project Runway och har precis ätit lite mat.
Fiskpinnar med kokt ägg och hemmagjord remouladsås.
Det finns mycket med den engelska maten som jag har tagit till mig, jag älskar tex. "steak and ale pie" och "fish lettice" och en massa annat, men ibland så är det väldigt irriterande att inte kunna få tag på vad jag är sugen på!
Saker man hela livet tagit för givet liksom, som tex. remouladsås, eller kalles kaviar, kung oskars pepparkakor, O'boy, SALTLAKRITS, knäckebröd, lösgodis!!! Gud vad jag saknar o gå o plocka lösgodis! Det är jätteovanligt med lösgodis i det här landet, nästan bara riktiga "candy shops" gör det och då är det juh inte ens samma sorts lösgodis som hemma i Sverige :( , och kroppkakor och kassler! Hallonsoda!
FAST
jag måste säga att dehäringa engelsmännen har lite roliga drickor som jag faktiskt saknar när jag är i Sverige och hälsar på, har 2 riktiga favvisar en av dem är "Cream soda" den smakar vanilj, ren söt vanilj. Jättekonstigt första gången man dricker den men sen blir man liksom beroende. Inget man dricker för att man är törstig utan just för att det är gott!
Och sen den underbara "Dandelion & Burdock" dvs, Maskros och Kardborre! Alltså kardborre som i växten. ^^
Jag vet att det låter helt stenålders men det är så jäkla gott! Nästan lite lakritston i den, mumma! :D

gott gott! :D

Så nu ska jag sluta prata mat!
Tror det är för att jag har mens, blir sugen på massa saker och samtidigt känner jag mig fet, kanske bra att det inte finns lösgodis i det här landet, annars skulle jag sitta här med en 2-kilos påse och ha ångest! ^^
Det är förresten en annan bra sak med Dandelion och Burdock drickan den är vätskedrivande (en av kardborrens naturliga egenskaper) så all den här vätskan jag samlar på mig när jag har mens stöts så sakta ut! yaaaay!!! :D

Nehepp nu ska jag ut i den kalla mörka höstnatten o gå vovvepromenad alldeles ensam och bli våldtagen och mördad! Nejdå kanske inte så illa :) bor faktiskt i ett riktigt trevligt område, men är man mörkrädd så är man och när det dessutom är fullt med träd o buskar och grönområden och gatlycktorna formar konstiga skuggor överallt så är man inte så jäkla kaxig, tur att jag har två stora vargar som kan skydda mig och inte några små trasselsuddar! :)

Hej så länge mina små hjärtan där ute!

Postat av: herzleid

Oh, den där maskros- och kardborredrickan måste du ha hemma när jag hälsar på nästa gång (när ska jag hälsa på tycker du?)



Och ordet "Högkalorinäringsersättning" fick korrekturläsaren i mig att flina. Vi kan göra så fina, långa ord på svenska :D



Idag har jag blivit bjuden på för-födelsedagslunch av pappa på Sjömagasinet. Det var superdupergott (misomarinerad torsk (godkänd torsk!) med nudlar i ingefära och soja) och så fick jag present (halsband+ armband och chokladpraliner från Pralinhuset och EN GODISKRUKA SOM SER UT SOM EN KOO) Hur söt som helst.



Ring eller skicka ett kort till farfar förresten, han behöver det. Gubben har blivit skruttig =( prostatacancer och nåt lungjox. Han behöver lite cheer-me-up



kram <3

2009-10-15, 16:33:35 -
Postat av: Sara´n

Dandelion och Burdock =) jag gillade namnet starkt!! Låter som ett rockband eller liknande! Vilken stad är det som du bor i/utanför? Kram Sara

2009-10-15, 19:49:13 - URL: http://sarans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: