101.

Ja tänk att mitt 100'ade inlägg i den här bloggen handlade om absolut ingenting haha!
Jag har fortfarande inget spännande att skriva om, helgen har varit väldigt lugn dels för att Mike jobbat natt hela helgen (sista natten idag dock! :D wooopwoop!) och dels för att min mage strejkar igen.
Det är så tröttsamt. :(
Jag är vanligtvis igen gnällig människa men när nånting varit kasst så länge och aldrig verkat ordna upp sig så blir till o med jag lite lätt grinig! Igår kunde jag inte inte sova pga. magen, det gör liksom inte direkt ont, det är bara obehagligt. Igår natt kändes det som nån tryckt upp en sodastream i ändalykten på mig, jag hade mitt egna lilla gasverk, så jag var tvungen o gå upp igen, för det enda som lindrar obehaget är att röra på mig.
Så det resulterade i ett städat sovrum, putsade tom. fönstrena, höll på att utmattningssomna i högarna med kläder jag sorterat upp på sängen, men lyckades få undan allt innan jag utmattad somnade klockan 4, bara för att vakna klockan 8.30 igen när Mike kom hem, oh the joy!
Men det var iaf fint i sovrummet när jag vaknade! ^^ Kan ni tänka er jag sorterade ALLA mina kläder och slängde tom. saker! :O Avföringsraseri som min kära mamma skulle säga. Jag har haft det den senaste veckan. Inget ont som inte för nått gott med sig eller vad är det man säger? :P

~*~

På min födelsedag fick jag en jättefin blomsterbukett av min syster förresten, den höll sig riktigt bra men igår insåg jag att den dragit sin sista suck och den såg alldeles för ledsen ut.
Men när jag började montera ner den insåg jag två saker.
1.

Allt var inte helt dött så med lite beskärnings-skills så fick jag till en snygg vas med gröna blad. Och nu står den och ser vacker ut på min fotohylla! :)
 
Och 2.

Några av de blå blommorna hade självtorkat och blivit till jättefina eterneller!
Passar jättefint i en av mina hängkrukor i köket. :)

Och 3.
Jag fick ett gigantiskt block med Oasis så nu behöver jag inte köpa det till mina planerade jularrangemang!
Jackpot! :)P


Har även hittat den perfekta platsen för den lilla ljuslyktan jag fick av mamma i födelsedagspresent, den hänger här i hörnet ovaför mitt huvud med ett doftljus i (som doftar apelsin och mango), ger ett jättefint sken, värsta mysbelysningen. ^^

Känner mig som en riktig liten hemmafru när jag pysslar en massa!
Men det är skönt att få en massa gjort, allt käns så mycket bättre liksom, ett problem ur världen liksom. Fast vi har fortfarande en bit kvar innan allt är perfekt, det jag ser minst fram emot är att sandpappra trappen (igen!) och att lägga den nya heltäckningsmattan på ovanhallen, men gud va fint det kommer bli när allt är gjort!
Jag tror vårt problem är att vi har massor med bra ideér men inte alltid tid, energi eller pengar till att slutföra dem och framför allt: det är väldigt sällan de 3 ovanstående inträffar samtidigt!
Vanligaste kombinationerna är tid och energi men inga pengar eller pengar och tid men ingen energi. Så antingen påbörjar vi massa saker men har inte råd att avsluta dem eller så köper vi en massa grejer men ingen energi att göra nått med det! Väldigt frustrerande!
Men med tanke på hur jag varit de senaste dagarna så kanske det är rätt tid att genomföra några av mina projekt? Vi får väl se, vill inte gärna ställa till med en himla oreda nu när jag börjar få det ganska fint!

Och så är det jobb igen imorrn. Ser väl fram emot det med en skräckblandad förtjusning.
Ska bli skönt o jobba lite o göra av med lite energi på annat än att städa men samtidigt så vet jag att det kommer bli galet...måndag efter löning, av nån anledning så verkar det som att alla djur blir sjuka då, mycket märkligt. Tror vi har en OP inne också så vi får väl se vad som händer.
Vill att den här veckan ska gå jättefort för till helgen så ska vi gå o se Eddie Izzard live!
Tror Mike bokade biljetterna  februari eller nått så det har varit en lång väntan. Men den som väntar på nått gott! :D

Nu ska jag spela lite Wii "Mario & Sonic at the winter olympics" Jag är bäst i världen på konståkning! ^^
Kanske ta en tur på crosstrainern också för o göra av med lite energi, vi får väl se.

xxx

Postat av: Leia ♥ - det lilla extra

Brukar väl vara så att många inlägg handlar om ingenting egentligen? =)

2009-10-26, 15:46:22 - URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: herzleid

Men det är ju det där "ingentinget" som är kul att läsa om, när man inte bor nära inpå längre och liksom hänger med varje dag. :D

Vad kul att blommorna höll sig så länge :) Jag knåpar på en grej, du får eventuellt väldigt många presenter i julklapp istället....



buss och kräm!

2009-10-27, 21:13:20 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: