"Ledig" dag

Tanken var att vi skulle åkt på Bosses första utställning idag men efter allt som hänt så dels hann vi inte och dels så orkade jag bara inte. Lite sorgligt men ibland blir det så. Och ett sjukt eller skadat djur får ju alltid företräde framför en skönhetstävling såklart :)

Just nu så är Q och T inne, Q kan inte va ensam inne utan att förstöra halva stallet så T får offra sig och va sällskap och de klarar sig riktigt bra. Den som blev nojjig var Blackie den gamle knasbollen. Hästar runt omkring sig och han kan se Q och T inne i stallet, lik förbannat så springer han längst bort i hagen och gnäggar sen i panik för att han är "ensam". Gamle gubben som alltid varit kolugn och aldrig stressar över något är kär i Q & har blivit helt koko haha. Mid-life crisis är min gissning!

Sen åkte jag till veterinären igen, dels med en burk med kakor för att de som vanligt gett sån bra service! Älskar "mina" veterinärer! Det känns så tryggt att alla djuren kan använda samma klinik. Men sen också för att hämta sedalin så att Q inte beter sig som en raket när jag tar ut henne på promenader. Jag fattar inte varför inte sedalin eller nån av de andra liknande produkterna finns i Sverige förresten för det är verkligen guld värt när man av nån anledning behöver lugna ner sin häst! (Sårvård, transport, boxvila etc. ) eller finns det nu för tiden? Kanske nån av mina hästiga vänner kan upplysa mig? :) Alltså sederingsgel som ges i munnen och inte då nån av de här "naturliga" eller ört-varianterna, utan alltså typ Pleg fast man ger det genom munnen typ som en avmaskningsspruta. Receptbelagd.

Vi hade förresten mer skoj igår kväll... när vi hittade en blodfylld cysta på Ludde, precis vid anus. Blod på en vit hund är aldrig bra, det krävs så himla lite för att det ska se ut som Stockholms blodbad! :S och typiskt nog hittade jag den EFTER jag hade badat honom. Tror iaf att jag fick ut all sörja så han måste känna sig mycket bättre idag! The excitement never ends i den här familjen!

Hur som helst, när jag var hos veterinären så hittade jag en reklamlapp om en inofficiell hundutställning näst nästa helg precis här runt hörnet! Så DEN får bli Bosses första! :) MAMMA kan inte du komma hiiiiiiiit, behöver moraliskt stöd då!

Well nu ska jag äta frukost, sen ska min bils avgassystem förhoppningsvis fixas och sen är det stallet igen, konstigt hur snabbt man vänjer sig av med att ha hästarna uppstallade. En dags mockning och jag e helt slut ;)

Tjipp!

Ps skickar med en bild på hur Q ser ut när hon INTE är skadad, de flesta foton jag har på henne är blodbadsbilder. :P ds

Postat av: sandra

vilken fin en! :D

2013-08-03, 22:38:41 - URL: http://sandraluukinen.blogg.se
Postat av: Anonym

"Plegg" finns numera i gel-form att ge i munnen:) Receptbelagt!

2013-08-07, 22:55:49 - URL: http://www.tessanblogg.wordpress.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: