HallihallåååÅÅÅÅåååÅÅÅ

Titta!!!
Jag hittade USB-ploppen till det svenska tangentbordet!!
å  ÅÅÅ åå ÄääÄÄäÄÄää  ä ÖööÖö ööö
WHEEEEE! :D
Den låg på skrivbordet.... varför hade jag lagt den där?? ;)
Fast jag blir lite lagom mystifierad när jag hoppar mellan dem eftersom saker och ting ligger på olika ställen, kan bara skriva på det svenska när jag inte är allt för trött, för annars blir det konstigt i huvvet!
Så, nog om det!

Just nu så går mitt liv i 700knyck i minuten, dagarna har för få timmar & timmarna har för få minuter!
Fast på ett bra sätt liksom. Även om mångt och mycket just nu rent utsagt skrämmer skiten ur mig så gillar jag det. Jag har insett att jag nog faktiskt är en jävligt positivt lagd människa, jag är fortfarande väldigt mycket "jaja det skiter vi i nu" när nånting inte stämmer (famous barndoms citat), fast på ett intelligentare sätt, jag får saker att funka liksom.
Jag kanske har börjat bli en sån där jobbig adrenalin-junkie, som gillar spänning och fara?
Näe... det har jag nog inte, men jag gillar känslan av att våga, att hoppas och att tro på sig själv och sina närmaste och det börjar komma nu. Jag kan nog till och med klara av ett nederlag eller två utan att bryta ihop nu för tiden.
Livet är för kort för att bryta ihop!

Av nån anledning så är Maj och Juni alltid fruktansvärt maniska på jobbet, vi jobbar rövarna av oss rent ut sagt, varför kan det inte sprida sig lite över hela året liksom?
Men eftersom jag är äckligt positiv just nu så gillar jag det! :D
Som idag, precis innan stägning så ringde en trogen klient och sa att hennes katt hade ett "anfall" (tänk typ epilepsi) så jag gick igenom rutinfrågorna och eftersom det var kattens första anfall och det redan hade pågått mer än 5 minuter så sa jag till henne att komma in med katten bums på minuten.
(Om ett epilepsiartat anfall pågår i 5 minuter eller mer eller om patienten har flera anfall på rad utan att ordentligt "komma tillbaka" emellan så vill man behandla så fort som möjligt eftersom man är rädd att patienten ska falla in i status epilepticus (vet inte vad det heter på svenska, samma kanske?)vilket kan ge permanenta hjärnskador etc.)
Så i alla fall, vi satte igång med akutbehandling och allt sånt där, jag gillar såklart inte att katten inte mådde bra, men vad jag gillar är att få använda mina kunskaper att känna att man vet vad man gör där och då när det betyder allra mest DET är vad jag gillar. Att tänka snabbt, att ha ett bra teamwork med vet'en så jag är där innan hon behöver fråga efter saker etc. att känna mig pressad och ligga steget före. Jag har alltid jobbat bäst under press och jag gillar det verkligen!
Katten är diabetiker och det var antagligen för lågt blodsocker som frambringade anfallet, vet'en håller koll på henne över natten så jag ser riktigt fram emot att komma till jobbet imorrn, för jag tror och hoppas att vi gjorde ett bra jobb och att jag kommer att få se en pigg och vaken 17-årig katt sitta där och titta på mig. :)
Nackdelen var såklart att jag kom hem nästan 2 timmar senare än jag borde och att jag fortfarande har lika mycket saker här hemma som måste göras, men som sagt, jag är lika glad för det!
Önskar bara att jag kunde överleva på mindre sömn än vad jag redan får men det gåååår bara inte.... tyvärr :/

Hur som haver, de kommande månaderna är fyllda med händelser och saker som ska göras, places to see, people to meet och allt sånt där! Den som känner för det kan ge mig ett positivt litet rop då och då, för det händer då och då att jag trillar över till det dark side och behöver en knuff i rätt riktning igen, men inte idag. Idag och troligen imorrn också som det känns nu är jag totalt jävla awsome! ^^

Nu MÅSTE jag sova, ska upp tidigt och hämta Mike på verkstan, NEJ hans bil är INTE trasig igen! (Ta i trä och allt det där) Men vi ska lämna in den och få rutorna professionellt tonade så hundarna kan åka bekvämt i sommar.
Sen är det hästar, hundar, ringa, maila, jobba, maila, ringa, städa, sova, och sen en helg fylld med en massa saker att göra! Nu JÄVLAR och slå alarm!

Puss på er godingar!




P.S BUBBLES! They're all mine!!!
Gillar min nya design! Och Freddie, tänk inte på en bloggdesign nu, du har viktigare saker att tänka på! ;) D.S


xoxox




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: