Inte ens en grå liten fågel...

I Tisdags morse dog älskade lilla Margarets man. :(
Mags är min klippa i vanliga fall, hon jobbar all morgnar när jag jobbar eftermiddag/kväll. På många sätt är hon nog min bästa vän i det här landet (förutom Mike såklart).

Lång historia kort. Efter jul blev hennes man sjuk, diagnos lunginflammation.
Så de testade en massa antibiotikakurer men inget verkade funka. Förrförra veckan så var han på lungröntgen. Men de fick aldrig nån återkallelse till sin husläkare, John (maken) tyckte att "näe men då har de väl inte hittat nått då"...så där som karlar gör, men Margaret visste att han led så hon ringde och ringde och ringde till läkarna och sen till slut i Fredags så fick hon äntligen en tid.

När de kommer till läkaren så säger han "din ena lunga har kolappsat och din andra lunga är till två tredjedelar fylld med vätska, vi ber så hemskt mycket om ursäkt att dina röntgenbilder inte följdes upp, det måste ha blivit någon miss i kommunikationen" .... NÄHÄ!? Och så la de in honom direkt.

I Måndags dränerade de 1.5LITER vätska ur hans ena lunga och han blev genast mycket piggare.
Han satt upp i sin sjukhussäng och pratade med Mags och deras barn i Måndagskväll och var lättad över att något äntligen blivit gjort.

I tisdags morse så ringde sjukhuset hem till Mags och sa att familjen skulle komma till sjukhuset, mer sa de inte..
...Mags trodde det var för att han skulle få byta avdelning, när de kom dit så fick det veta att han dött i de tidiga morgontimmarna.

Här kunde jag ha skrivit nått om hur arg jag är, om hur Johns pappa dog i samma ålder av hjärt- och lungproblem, eller om hur hans tvillingbror dog av en hjärtattack förra året och om hur jag tror att han inte alls hade lunginflammation utan att han hade en oupptäkt hjärtsvikt. Men jag gör inte det, det är inte mitt jobb, även om jag önskar att det hade varit och att jag hade kunnat hjälpa...

Jag är helt tom.
Jag kände inte John särskilt väl men jag vet att Mags älskade honom mer än något annat, jag vet att de har underbara (vuxna) barn och att de var en väldigt homogen familj... jag vet att Mags hela värld har rasat och hur ont det gör i själen. Jag hoppas så att hon och resten av hennes familj tar sig igenom detta, lilla Mags hon är så skör redan som det är :(
All min kärlek till Margaret med familj.

Så...ni får fortsätta leva med sporadiska blogginlägg, för jag måste jobba, jättemycket, men det gör jag gärna, jag hade jobbat dygnet runt om det hade fått honom tillbaka...


Don't think of him as gone away
his journey has just begun
life holds so many facets -
this earth is only one

Just think of him as resting
from the sorrows and the fears
in a place of warmth and comfort
where there are no days and years.

Think of how he must be wishing
that we could know today
how nothing but our sadness
can really pass away.

And think of him as living
in the hearts of those he touched,
for nothing loved is ever lost -
and he was loved so much.





xxx




Postat av: Mona

Kram kära vännen min. <3

2012-02-16, 23:26:40 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: