För många slag på snoken....

...fick jag idag!
Här skulle jag kunna ljuga och säga att jag varit med i nått tufft slagsmål och räddat världen eller en döende bäbis eller nått men så är det inte.
Jag bara jobbade... med Dudley.

lånad bild men så här ser han ut

Dudley är en 10 månaders dogue de bordeaux på nätta 70kg.
Han är apglad hela tiden, gosig som fan, full av energi och älskar att pussas och det var det som var problemet idag. Jag satt bakom honom för att hjälpa till med undersökningen och gjorde misstaget att säga "you're such a good boy!" med glad fjollig röst, varpå Dudley slänger sitt slägglika huvud bakåt för att ge mig en puss, träffar mig rakt på vänster kinden så det smäller till i hela rummet och jag ser små blå fåglar överallt.
Jag känner det inte direkt men efter att jag försäkrat alla om att jag mår bra och att ingen behöver oroa sig för mig och Dudley's matte har betalat för sig och gått så känner jag att jag har nått i munnen..



En hel tand är krossad (bitarna på bilden är ytterligare bitar jag plockade ut när jag kom hem), jag tror att det bara är en av mina kvarvarande mjölktänder för det gör inte ont alls men jag har bokat tid hos tandis imorrn på morgonen för att va på den säkra sidan. Kinden är fortfarande svullen men det verkar inte bli nått blåmärke, men jag har ett sår på insidan av kinden, ni vet ett sånt där irriterande sår som man lyckas bita i av misstag hela tiden.

Lilla Dudley märkte inte ett skit och var mest glad över att jag satt på golvet så hand kunde pussa mig bättre!

t'and om er! (höhö)

x x x


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: