Svenska Flaggans Dag

...Nu heter det iofs. inte så längre och tur är väl det, för hur jävla hippa är flaggor egentligen? De har juh liksom ingen aning om att vi firar dem liksom :P

Nu hade jag inte tänkt prata en massa om Sverige, MEN jag vill bara säga, jag älskar Sverige, jag är stolt över att vara svensk, jag älskar den svenska naturen, allemansrätten, renheten, demokratin, skolsystemet, maten, folkvisorna, vädret, kebaben, kyrkor och moskeér, sättet vi (som enhet i stort) försöker, sirapslimpa, gräddost, saltlakrits, älgar, volvo, blåsippor, bryggkaffe, svt, nordsvenskar, tunnbrödsrulle, kroppkakor, kalops, dillkött, lingonsylt, våfflor, dalahästar, IKEA, H&M, Kungen, skogsmaskiner, röda stugor, snö på julafton, mamma- och pappaledigheten, karensdagar, mor annas smörgåsgurka, kräftor, palt, renskavet och pizzan, lokaltv, studielån, svenska dagbladet, Bamse, djurhållningen, badsjöar, granskogar, torvmossar, lämlar, kranvatten, västgötaspetsar, allt från Skåne till Norrland och en del andra saker..... Nej visst det är ingen utopi, men jämfört med så många andra ställen så är det så bra.
Hejja Sverige friskt humör!


Sånna jeeeevla Paint-skills jag haaaaaar!!! ^^

~*~

Så, det var en hel evighet sen jag skrev igen. Som vanligt har jag ingen som helst aning om vad som har hänt sen sist? Let's see... jobbet? Tänker inte ens försöka komma ihåg allt, vet bara att det varit massor med ops och att vi har haft 2milljoner katter inne, en som skulle avlivas för att den inte gick på lådan (?!)... och som vanligt så lyckades vi omplacera den istället. Lymm Animal Clinic - The Grim Reaper 3 - 0 (minst!)
Så....det får bli lite bildkollage istället. :)

  
   

In the red corner:
The lean mean anaesthetic machine!



In the blue corner:
The not so lean mean worko-holic machine!



LET'S GET READY TO RUUUUUUUMBLEEEE!!!
Det här är ett av mina absoluta hatobjekt/hatsysslor.
Kortfattat, den här lilla burken innehåller små kulor som absorberar koldioxiden/utandningsgasen i narkosmaskinen. När kulorna blir lila är det dags att byta ut dem eftersom de då har förlorat sin absorberingsförmåga (att ena sidan är vit beror på att det är den sidan som kopplas mot inandningstuben), när man öppnar burken så luktar det ALLTID gas. Jag är livrädd att jag ska tuppa av varenda gång. Och de där små jävla kulorna har en jäkla förmåga att hamna  ö v e r a l l t  hur jäkla försiktig man än är, men jag lyckades ganska så bra idag! Yay!

~*~

Hemma, här mår vi alla helt ok, Ludde är ok, han är fortfarande mer gasig/rapig än vanligt så vi tar det lite försiktigt, men han har fått grönt ljus av veterinären. Resten av inne-djuren mår finnemang, fast Pop var ute på äventyr häromdagen så med lite otur så får hon missungar medans vi är i Sverige...oh the joy :S Jag är tveksam dock eftersom hon är livrädd för allting så sannolikheten att nån MrMisse skulle ha kommit i närheten av henne den korta stunden hon var ute är minimal. Har badat Pelle igen och börjat lösgöra drivorna med päls han fäller just nu...jobbigt.

  


(Man kan klicka på alla små bilder så blir de större :) )

Tamara har attackerat ett staket igen (I don't blame her) Folk släppte ut en massa okända hästar i fältet brevid henne utan att tala om det för mig så när jag i godan ro kom upp där en kväll så är ena bakbenet svullet och har 3 olika sårskador, ett rivsår, ett skrapsår och ett sticksår.. varför bara köra på en sorts sårskada liksom när man kan ha tre på en gång...jag är bara glad att hon valde dem tre och utelämnade fläkskador liksom.
Hon har varit jätteduktig med att bli slangad och skrubbad och insmord och sprejad och gud vet vad.
Hon är verkligen min lillla pärla! Hon är mer eller mindre återställd redan, vilar henne bara i ett par dagar till för att va på den säkra sidan. (Och alla djurmänniskor där ute, jag rekommenderar starkt salvan Filta-bac! Sen jag flyttade hit så har den varit min bästa vän! Kolla upp den!)
(O mamma jag vågade inte berätta när vi pratade på telefon för jag vågade inte berätta att jag nog behöver nått slags ekonomiskt bidrag ...igen... jag vet inte varför olyckor aldrig kommer ensamma :( )

Appropå djuren förresten... förra helgen så kom jag hem sent på fredagen, hade jättesvårt att somna, somnade nog vid midnatt ungefär, vilket är lite sugigt när man ska upp på lördagmorgonen och gå till jobbet.
Klockan 2 vaknade jag pangbums! Från koma till klarvaken! Det är helt bäcksvart men jag sätter mig upp och säger till Mike "Mike it smells like burnt paper!" Han reagerar inte riktigt... eftersom det är nått jag säger då och då (har fortfarande min barndomsskräck kvar... husbrand), men det luktar verkligen jättestarkt och det sticker i ögonen, så jag ställer mig upp och tänder lampan och huset är fyllt av rök! "Mike something IS on fire!" Då vaknar han faktiskt. Jag rusar ner för trappen och där nere är röken ännu värre, eftersom det är mörkt där nere så ser jag att en av plattorna på spisen är glödande röd och att nått ligger och brinner/pyr på spisen. Jag stänger av spisen och ropar på hundarna att komma till bakdörren och alla tre hur lydiga som helst kommer springande och radar upp sig vid dörrn, jag springer ut med dem i trädgården (näck som den dag jag föddes) eftersom Katie måste lyftas ut. Rusar in igen för att hitta katterna, vid det här laget inser jag hur mycket rök det verkligen är, ögonen tåras och man känner hur pulsen går upp. Mike öser vatten på det brinnande moffset på spisen. Jag går upp på övervåningen och in i sovrummet igen, där ligger Pop på sängen som om inget har hänt, medans jag har svårt att andas, jag grabbar tag i henne och Mike tar Iggy som sitter på golvet och vi bär in dem i tv-rummet eftersom den dörren varit stängd så är det inte så mycket rök där inne.
Mike fortsätter att släcka i köket och öppna fönster på nedervåningen och jag går upp på övervåningen igen och öppnar fönstren där uppe, det är så rökigt att jag måste hänga ut genom fönstret för att få luft!
Det var helt surrealistiskt! Det tog flera timmar att vädra ut röken och det luktade rök i flera dar! Jag var dessutom lagom trött på jobbet dagen efter!
MEN det sjuka är, jag har ALLTID sagt att OM det börjar brinna så kommer jag att vakna, just eftersom jag är så rädd för det. Men folk säger alltid "Nej nej nej, man vaknar inte, man dör i sömnen!" Well in your faces biatcheeeeez! hihi. Jag VAKNADE!
Vi vet inte varför vårt brandlarm inte gick igång, men vi åkte genast dagen efter och köpte ett helt nytt med ett 10-års batteri i! (Och handlade en massa mat på IKEA! ^^)
Och...vår bästa gissning, Ludde hade satt på spisen och Pop hade dragit en hög med handdukar upp på plattan..
Vi försökte dessutom köpa ett spisskydd på IKEA men såklart så var det enda de hade tillbakadragit för tillfället pga dålig kvalitet. Typiskt...

Så well, det var det. Orkar inte skriva mer nu, har säkert glömt en massa men klockan är mycket och jag måste jobba imorrn :( Hade verkligen behövt min lediga dag den här veckan men shit happens!

Sov så sött alla glada!
Jag älskar er alla!



xoxox

Postat av: Helfena

Jag väntar med spänning på bilden när du har armbandet ju...

2011-06-07, 11:29:22 - URL: http://balstavidlund.blogg.se/
Postat av: Elise

Huga... busdjur du har. Tur att det gick bra!

2011-06-07, 14:23:04 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: