tell me why I don't like Mondays....

..fast nu gör jag juh det. Gillar måndagar alltså.
Söndagar är värre, jag vill inte att det ska bli Måndag, men när den verkligen är här så gillar jag den. Ny friska tag på jobbet. Vanligtvis fullbokat så full rulle men det är kul, särskilt när man har laddat upp en massa ny energi över helgen. Eller ja, även om man inte har laddat upp energi så har man varit borta i ett par dagar och jag ser fram emot det.

Så ja, vad har hänt idag? Blev väckt av telefonen och..surprise surprise..var tvungen att komma in tidigt eftersom Kayleigh tappat rösten. Även om dagen var ganska så stressig (han inte ens med en kopp kaffe! ;) ) så flöt det på bra och det var bara trevliga klienter inne...med mer eller mindre trevliga djur haha!
Golden Retrievers med hot spots och kattungar var nog det vi såg mest av. Ganska trevligt, hot spots är ganska lättbehandlade och vem säger nej till att gosa med kissebäsar? :D
Det värsta var dock slutet på dagen eftersom vi hade en PTS inne. Jag avskyr att avsluta dagen med en avlivning, det är svårt att inte ta med sig den känslan hem. Jag klarar helt enkelt inte av vuxna män som gråter.
Då är det skönt att komma hem till ett hus fyllt med varmt fluff!














Jag vet att det låter jättefjolligt, men mina djur betyder  a l l t  för mig.
Inte bara de jag har här hemma hos mig, utan alla, Erna, Tamara, Boppan, Churchill, Nollan och Sotis de betyder minst lika mycket. Alltid när jag har haft det svårt, oavsett om det varit vardagssaker som sänker en eller stora livsomvälvande grejer så finns det en varm päls där, nån som alltid ger en kärlek.
Villkorslös kärlek.

Well thats it för ikväll vänner. Hoppas på hyllbyggande imorrn, om jag hittar energin och viljan nånstans.
Hästgos blir det definitivt.

xoxox

Postat av: Helena

gilla att du bloggar, ogilla avlivning..

2010-09-21, 15:10:03 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: