Imorse...

..när jag vaknade så tänkte jag "idag ska jag minsann blogga".
Så nu får jag väl göra det!
Det har varit min första lediga tisdag på ...på .....på jag vet inte hur många veckor? Och såklart har det varit en miljard saker att göra.
Jag vet inte hur jag ska förklara de senaste veckorna, det har varit hektiskt!
Jag har under de senaste veckorna....


..varit förmyndare åt den här.
En duv-bäbis, som jag senare körde till "the wildlife sanctuary", jäkligt coolt ställe för övrigt, rävbäbisar, grävlingar, ugglor, örnar, fladdermöss etc. etc. blev alldeles till mig så roligt och intressant det var där!

       
...försökt att ta bilder på en del av galenskapen på jobbet bara för att försöka komma ihåg vad jag faktiskt sysslat med på sistone. Det här är ett urval.


..Jack har flytat ifrån oss, blivit såld. Lång historia, men vi klarar oss bara bra ändå.


Blackie och Kulan verkar bonda riktigt bra och ärligt talat det är riktgt lugnt och skönt utan klumpedunsen.


Och tjockisen har lugnat ner sig lite, hon är inte alltid en bitch nu för tiden ^^



...jag har fösökt spendera all min vakna, lediga tid med den här underbara mannen.


...eller, de här underbara männen!
(jag älskar den här bilden. Det ser liksom ut som att ingen av dem vill pussas men ändå så gör båda det! haha)


...den här underbara tanten.
Som för övrigt mår som en bakelse, söt och tjock! Fast hon har gått ner lite mer i vikt, vilket är bra!






...eller, ja, spenderat all min vakna (och inte så vakna, vi gillar att sova i den här familjen! ^^), lediga tid med hela min underbara fluffiga familj!

Vad mer har jag gjort? Gjort allt stalljobb eftersom Lee har det jobbigt just nu, städat, trädgårdat, brottats med mina örter i köket (skriver mer om det nästa gång!! Jag har en utbrytarpersilja!) och gjort mitt absolut bästa för att fightas med höstdepressionen...det går så där. Det har faktiskt hjälpt att jobba så mycket som jag gjort, det ger mig liksom inte tid att vara deppig. Men samtidigt så skapar det mer ångest, allt jag inte hinner med, allt jag inte hittar tid till, att inte orka, att bryta ihop utan förvarning etc. men hey ho. Orkar inte ens klaga! ^^
Eller jo! Lite klaga måste jag få göra.
Jag har ajaj!


Överansträngd! Seninflammation, det gör ont! :'(

Försökte ta en snygg ego-bild igår men det gick sådär för Mike fånade sig!



Så jag tog en ny lite tidigare idag...


Ballongerna i bakrunden är kvar sen min födelsedag! ^^
De muntrar upp mig, så jag hoppas de håller sig tills i jul! :D

Appropå jul, det blir nog ingen jul i Sverige, eftersom ER-vets inte tänker täcka lika många dagar i år som förra året. Så det blir nog att stanna här...ännu en sak att spä på höstdepressionen med. :(

Men inte tänka på det nu, ska försöka tänka positiva tankar! :)
Och nu är det sov-dags, klockan är fem över ett och gissa vem som ska jobba igen imorrn? :P
Håll tummarna för att Emma vill jobba på lördag, för annars måste jag....

Puss mina vänner, hörs snart igen!

xoxox



Postat av: Helfena-bus

Hejja hejja!!

rakt upp på bloggens raka, breda väg!! Fortsätt nu bara!

Det där med höstdepp, det har jag liksom tappat bort. Jag hinner inte med alla djur o barnen, jobbsök o annat. Tror att det är ca 4 år sen jag hade en riktig en. Numera får jag däremot riktiga depp om nått händer, som med Bosse. Mne det ger sig väldigt fort. Jag ger mig själv tid att gråta o vara ledsen, sen går det till en gräns då jag bara vet att nu måste jag rycka upp mig, eller sjunka längre ner, o då rycker jag upp mig.Brukar ta en vecka max..

Åh vad gärna jag skulle vilja ta julen till er.. Packa hela skiten, skinkan, granen, paket o kakor o allt annat o bara åka..

Kramar på er!!

2010-10-13, 06:33:14 -
Postat av: Herzleid

Du får tänka på alla pengar du tjänar! Och höstdepp är total-B, skit i det du! :D Tänker massa på er. Och vi kan väl göra extrajul senare precis som förra året? Fast jag måste nog komma och hälsa på innan dess, jag vill träffa den nya limpan! Hon ser så mysig ut :D puss och gurka!

2010-10-17, 16:55:43 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: