"öööh, en kycklingcurry me ris?"

Jag gillar verkligen en helt enkel, vanlig kyckling med currysås och ris.
När jag säger det till nån så får jag konstiga blickar. "Meeeen, alltså vad för curry?"
Ja inte fan vet jag! Icas egna? Santa Marias curry?
Jag bor i ett land där ord som "bhuna", "rogan josh", "dupiaza", "karahi", "shashlik" och "reshmi" tillhör en vanlig britts ordförråd. Jag försöker desperat förklara att jag tycker inte om indisk mat!
Det är svårt för den vanlig engelsmanen att förstå, för här är indisk mat en sorts husmanskost. En uppenbar kultur"krock".
Jag gillar inte frukt i maten, jag vill inte ha några "plump raisins" eller "delicious apricots" i min mat. Saker som smakar sött tillhör efterrättsavdelningen, jag kan sträcka mig till att ha LITE ananas på min pizza men det är allt.
Jag bryr mig inte det minsta om hur hipt eller trendigt det är med fushion kitchens osv. osv. det smakar skit helt enkelt. Och sen då, det absolut värsta med indisk mat, finns juh för tusan inte en enda rätt som inte innehåller koriander! och DET mina vänner är ett parfymstinkande ogräs vars bästa "tillagningsmetod" heter Roundup!
Så..slutklagat! :D Var bara tvungen att få ur mig det.




~*~
För övrigt så borde det vara förbjudet att behöva jobba på lördagar....uscha :(
Så, natti mina vänner, jag måste upp tidigt imorrn och en helveteskatt väntar på mig när jag kommer till jobbet, verkligen motiverande. Men men, det handlar bara om fyra timmar och det ska jag väl klara av, om jag bara vaknar!




xoxox


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: