P.O.C

Så, idag har jag varit på min P.O.C (Post Operative Check).
Allt gick bra och allt såg fint ut.
Har bara varit lite blödning och i stort sett hela såret har slutit sig och läkningen ser bra ut, fortfarande ingen svullnad, vilket jag tycker är helt otroligt! Och ingen infektion, tjoohooo!



Så idag var nog första dagen som jag förstog hur stort såret faktiskt var, och hur djupt.
Sköterska kände genom huden på stygnen inne i muskeln och de verkar alla va intakta vilket är ännu bättre.



Där mitt i såret kan man se det enda stället som inte har slutit sig.
Ganska bra jobbat på bara ett par dagar om ni frågar mig!
Så fick nytt bandage på och om allt går som det ska så tas stygnen nästa lördag.

Jag ska bara klaga lite, jag har inte så mycket att klaga på för det gör inte så himla ont - så länge jag sitter stilla! Men fan vad det drar i stygnen så fort jag rör på mig! Särskilt de inne i muskeln! Jag får spunk på att hoppa omkring på ett ben! Har träningsvärk i vänster lår.
Men det absolut värsta är vad de här antibiotikatabletterna gör med min mage!!
Jag måste AKUT gå på dass med jämna mellanrum, men det är jäkligt svårt o göra nått snabbt när man bara kan hoppa runt på ett ben och dessutom måste ta sig upp för trappen varenda jäkla gång!
Tack gode gud att jag har Mike, han är min underbare hjälte!
Han får fungera som krycka, kock, entertainer och psykolog och han gör allt superbra!

Nu mina godingar så är det högläge, vila och "Missing Person Unit" på TV'n
återkommer kanske senare och berättar om hampaplantan jag hittade på banken! Men det är som de säger...en annan berättelse. :)P

Puss så länge!

Postat av: Sara´n

Vilken chock du gav mig! Från och ha varit lite vissna på och blogga både du och jag så ger du mig detta!!!! Skräll! Jag hoppas innerligt på att det går bättre och bättre med din lilla fot! Kramar Sara

2010-01-11, 10:27:16 - URL: http://sarans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: