refreshed

Känner mig faktiskt lite bättre till mods idag! :)
Har sovit relativt ostört i 10 timmar, känns som att jag behövde det.
Vaknade när Mike åkte till jobbet vid 7-tiden men somnade om på typ två sekunder, sen var jag uppe vid 11 ungefär och kissade hundarna och stöp sen i säng i 2 timmar till.
Sitter nu här med mitt "morron"kaffe och kollar på "The good food channel", blir sugen på att baka något!
Får se vad som händer, om jag inte har allt hemma så blir det nog inget, orkar verkligen inte åka till affärn och borde ändå inte lägga pengar på "onödiga" saker just nu.
Fast jag är fruktansvärt sugen på Sticky Toffee Pudding, vilket kan va en av de bästa kulinariska saker som kommer från det här landet! Svårt att beskriva men är typ som kladdkaka fast inte choklad utan kolasmak och med extra kolasås på. Och så ska den serveras varm med antingen vaniljglass eller äkta Devon Custard! nom nom nom!



Igår var igen en väldigt stressig dag på jobbet, ska inte tjata för mycket om det men kan säga så här, vanligtvis på fredagar brukar jag vara klar med allt jag måste göra vid typ 17.30 och sen bara sitta och vänta på att klockan ska bli 18.30 så jag kan gå hem. Igår när jag gick klockan 19.00 så var jag bara halvvägs genom min "to-do list".
Min underbara Mike kom klockan 18.30 och hjälpte mig me det sista, han är bara bäst!
Men igår fick jag i alla fall mitt certificat på att jag var med på den där kursen vi hade i måndags.
Det är mitt alldeles första kursbevis på engelska! Nu har jag i alla fall NÅTT att visa upp om jag skulle byta jobb nån gång, för det var det som var det jobbiga första gången jag sökte jobb, även om alla mina betyg och allt var översatta till engelska så var det ju svårt för arbetsgivare att förstå vad det verkligen var eftersom våra skolsystem är så olika o så där. Har länge haft planer på att gå lite kurser och så där, vilket jag fortfarande tänker göra är det blir lite lugnare på jobbet, just bara för att ha lite papper på engelska, som folk kan förstå om ni fattar? Tänke att då kan jag läsa kurser jag redan gjort på svenska, för då blir inte plggandet för ansträngande. Jag är så smart! ^^



Nu blir det lite crosstrainer, eller kanske lite Wii Fit Plus innan detdär berömda badet mina vänner!
Puss sålänge!
xoxoxox


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: