Överlevt ännu en dag.

Jag ska väl va ärlig, det var med begränsad motivation jag gick till jobbet idag.
Det känndes mycket bättre än förra veckan men helt på topp var jag inte, men det var iaf en trevlig dag! Inte alls så stressfylld som förra veckan och det kändes som att jag fått tillbaka mitt flyt liksom. Fler saker som gick på löpandeband o så där.
Sen hade vi inte så mycket djur inne heller.
Hade en katt inne som hade fått ena örat sköljt o så där men det var ingen stress involverad liksom.
En bra sak med den där katten var dess ägare, innan jag visst ordet av så hade jag fått ett erbjudande om att rida hennes ca 160cm höga halvblodsvalack. Toppen!
Nu måste jag bara få i ordning lite utrustning! PANIK! Jag har alla mina ridgrejer i Sverige, får väl se om nån snäll själ kan skicka över lite eller om jag måste lägga lite pengar på nya grejer, kanske som en julklapp till mig själv? :D
Ska kanske dit redan på lördag så köpa nytt låter nästan som enda alternativet.


Är skitnervös! Har inte ridit på hur länge som helst o så vill tanten att jag ska rida för deras dressyrtränare första gången jag testar hästen! o.0 Jag kommer se ut som en nybörjare och dö! Fast på ett bra sätt! Känner verkligen att det är dags och knacka bort lite "rid-rost" :D

En annan lite komisk grej på jobbet idag var att vi hade 3 rutinbesök och alla 3 var Westies! ^^
Jag ÄLSKAR westies! Har velat ha en sen jag var jätteliten och pappas kusin avlade dem! (Sen byte hon ras till Lhasa Apsos av nån underlig anledning!) Det var egentligen en sån jag hade tänkt mig som första hund men sen så hittade jag samojeden och träffade Madde och mötte Ludde (!) och resten är väl historia som de säger. Men iaf. en dag så  s k a  jag ha en westie, kanske när jag blir liten tant eller så :)
Men en sak jag är säker på är att jag ska köpa en svensk uppfödning! Westies (från alla länder) har lätt att få hudsjukdomar och öronproblem osv. men här i england så är det verkligen ett enormt problem!! Det är helt sjukt, jag har inte träffat en enda helt frisk westie sen jag flyttade hit! Och då menar jag inte bara genom jobbet utan också vänners westies och vovvar man träffar på stan liksom! Vansinnigt!
Men de har sånna underbara personligheter, jag har inte träffat en enda westie som inte känndes "speciell".



~*~

Så ikväll är jag gräsänka, Mike har åkte till bästa polaren på en "boys-night-in", öldrickade och tv-spel. Tror han behöver det, det har varit jobbigt för honom också på sistone. Och jag får lite egentid!
Köpte med mig chocklad hem för första gången på jag vet inte hur länge!
Och då fick det såklart bli favvisen Afer Eight, men inte de platta utan jag köpte AE - Anytime och AE - chockolat bar. Bästaste!!! (Tror helt ärligt att det är mintchocklad som gjort mig fet, jag kan äta det tills det sprutar ur öronen på mig, det är därför jag försöker hålla mig ifrån det nu för tiden!)





gottit!!

Så nu ska jag ta mina After Eights, mitt kaffe och sätta mig i soffan och kolla nya Top Model med alla djuren!
Puss mina godingar!


Postat av: Marie U (Växjö

Min mamma har två westies ;) finns i mitt galleri på Facebook! Har bytt blogg btw!

2009-11-27, 14:13:12 - URL: http://vidunder.devote.se
Postat av: Marie U

Nej jag blandade ihop namnen, hon har "bara" en westie, det är ju yorkies hon har två av!

2009-11-27, 14:14:17 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: