Munvård.

Jaha då var ännu en dag till ända. Och tack gode gud för det!
Galen dag igen!
Hade en katt innne för ett tandläkarbesök, först och främst tog det 200 år att få den att komma till ro under narkosen, ena sekunden var den nästan i för djup narkos på vippen till att hamna i koma för att i nästa stund börja tugga på tuben! Det kan jag säga er att när man äntligen får en jämn hjärtrytm och en lugn andning i kombination med avslappnad käke och ögon... DET är äkta glädje!

Så när jävelkatten äntligen kommit till ro så förlöpte det hela väldigt bra, ända tills sista tanden skulle ut! Den ville helt enkelt inte släppa! 40 minuter tog det att få ut EN tand! Det är helt sjukt, hela resten av munnen sammanlagt tog en halvtimme! Jag fick men ren råstyrka hålla kattens käke i slutänden bara för att inte käken skulle gå ur led! Hela tanden var genomrutten men själva huvudroten satt så djupt att vi fick sätta stygn i den stackars kattens mun i slutänden.
Jag rekomenderar alla med tandläkarskräck att bevittna en "dental" på en hund eller katt, de första gångerna är det fruktansvärt att se/var med, men juh fler man gör dessto lättare blir det! Och nu för tiden är jag nog ganska immun mot tandläkarbesök! Bra terapi det där!


Några av "vapnen" vi använder.

~*~


Sen så hade vi en PTS idag, det är alltid lika hemskt men av nån anledning så var det riktigt hemskt idag.
Det var ett korrekt beslut av ägarna och hunden somnade in så fint, men jag vet inte, kanske var det på grund av all stress jag gått igenom på sistone, eller kanske för att "matte" bröt ihop totalt, men jag fick ett litet psykbryt och tårarna sprutade! Det är så jobbigt ibland att behöva vara "den starka" och agera professionellt.
Vi stog där jag och veterinären, husse och matte och mattes mamma och pappa och bara bröt ihop allihopa tillsammans. Hunden fick sin injektion, lyfte på huvudet och tittade på matte tog en djup suck och somnade in, den "perfekta" avlivningen, inga komplikationer, han bråkade inte när vi satte in nålen och hade minimalt med dödsryck, men ändå så var det så jobbigt.
Ha det så bra i hundhimmlen Marshall!


~*~

Jag vet verkligen inte hur jag ska orka med imorrn, jag är så trött!
Somnade klocka 3 i morse för att jag hade magknip i typ 6 timmar.
Har en katt-kastration och en hund-dental imorrn, kanske ska lägga mig själv under narkosen och sova en stund?
Jag vill ha helg!!
November brukar vara ganska lugnt, folk sparar pengar inför julen och så där, går bara till veterinären om de verkligen måste, men i år är det verkligen helt galet! Och folk beter sig underligt och ingenting blir rätt! Om allt bara hade varit "straight forward" så hade det varit mycket enklare och roligare för då får man ett så skönt flyt, även de dagar som är helt fullbokade, men all den här extra skiten som pågår just nu gör att allt liksom blir fel i tajmingen och saker måste skjutas upp och flyttas på och allt blir bara galet liksom.
Jag hoppas verkligen jag kan vila ut i helgen så att jag nästa vecka kan gå till jobbet och känna mig fylld med energi och hitta den där glädjen som jag egentligen känner för mitt jobb!
Önskar jag hade lite mer pengar så jag kunde terapi-shoppa lite, det brukar hjälpa, får se om jag kan beställa hem lite grejer från nån gratissite bara för att liksom.

Hade ett intressant samtal idag förresten, om den där bullen, kanske ska byta bulle! Men bulle blir det! :D

Nu ska jag hjärndödglo på TV lite och krama på min Mike, han är bäst i världen! Och sen hoppas på att jag kan ignorera mig igenom morgondagen så att det blir helg!
Sen på tisdag blir det att besöka Mikes syrra igen, det borde ge mig lite positiv energi! :)

Och förlåt att jag gnäller så mycket nu för tiden! Jag lovar att jag egentligen mår ganska bra och har det bra, det har bara varit lite mycket på sistone, jag lovar att sprida positiv energi omkring mig så fort det blir december!

Puss så länge mina små hjärtan!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: