MIN dag!

Det har inte varit söndag idag, det har varit MIN dag!
Jag har inte gjort nått alls, fick sova ostört i nästan 10 timmar, kom inte ens ihåg att jag hade sagt hej då till Mike imorse förrens han påminnde mig.
Regnet har verkligen öst ner här idag så det var inte direkt läge för utomhusaktiviteter så jag har varit inne nästan hel dan och bara busat och gosat med vovarna.
De förtjänade det verkligen för tyvärr så är de nog så att när Mikes och mitt liv är kaosartat så blir de stackars fluffbollarna lidande :( kortare promenader, oregelbundna mattider men framförallt en ganska så grinig matte, vissa dagar får jag så dåligt samvete för det känns som att de enda ord jag säger till dem är "nej!", "akta!" och "gå och lägg er!" så det var riktigt skönt att känna att jag hade lite energi att lägga på dem! :)


"hitta godiset!"

Jag gjorde en liten avstickare för att åka till affären, behövde bara lite småsaker, men kom hem med 2 fulla kassar, jag fattar inte vad som gick fel! >.<
Men det blev lite fler fina julkort, som jag tyvär inte kan visa bilder på eftersom några av er kommer få ett hem i brevlådan ^^, några söta "rosetter" att sätta på paket och 3 jättefina handgjorda glaskulor att hänga i granen!
Jättenöjd med dem, de kommer passa jättefint i min vita julgran!



Sen avslutade jag dagen med att äta sticky toffee pudding med clotted cream ice cream med vaniljsmak, tror jag använda upp hela kommande veckas kalorier, men det var jag värd! ^^
Det var juh faktiskt första advent! Så i brist på lussekatter och pepparkakor så fick det bli sticky toffee pudding!



Sen så pratade jag med mamma en stund på telefon, jag inser inte alltid hur mycket jag saknar alla hemma i Sverige förrens jag pratar med dem och mamma är juh alltid speciell!
Så nu har hon lovat att skicka lite ridgrejer till mig tillsammans med lussekatter, pepparkaksdeg (engelska pepparkakor smakar skit för övrigt) och saltlakrits! Jag ser mycket fram emot detta paket!
Tror att det börjar kännas mer och mer att det inte blir nått julfirande med familjen, inget alls liksom, eller jo det blir juh lite i januari men ändå, första julen helt utan familjen!
Tur jag har en trevlig svär-familj att fira med!

Nu ska jag hoppa i duschen och finna kraft och energi för morgondagen.
Jag sitter här i födelsedagkostymen ^^ och det börjar bli lite kallt!
God natt raringar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: