Äntligen!

Jag vet inte var det har varit. Jag vet inte hur det kom tillbaka. Men nu var det där!
FLYTET!
Det har varit en helt maniska dag idag, men det gör inget för mitt flyt var tillbaka, allt gick bra!
Ni förstår inte hur skönt det var att äntligen vara tillbaka liksom, inga små irriterande saker som gick fel, inga glömda saker (såvitt jag vet :P) och jag var liksom steget före hela dagen. Jag är exstatisk!
Det hela började med att direkt när jag steg innanför tröskeln på jobbet så fick jag gå in som narkossköterska. Min första tanke var såklart "FAN! vill inte, har inte energin" Men det är juh inte direkt nått man kan säga till chefen när hon står där med händerna i magen på en hund.
Så jag steppade in och satte igång, puls check, andning check, refill time check, drop check, ögon check.... och innan jag visste ordet av så var jag helt inne i det och det bara flöt på. Narkosen var lugn och stadig, jag hade full koll på vad chefen gjorde och var steget före hela tiden, så när hon behövde mer suturmaterial så var jag redan där, när belysningen behövde ändras så var jag där osv. osv. tror till o med chefen kände hur min energi kom tillbaka på nått sätt så jag fick vara ännu mer hands-on och hjälpte till med sköljning (skölja insidan av bukväggen för att bli av med "skit" där inne) och stygnsättning osv. vi jobbade som ett riktigt riktigt bra team. Det var som det brukade va för några månader sen och gud vad skönt det var!



Ska väl kanske berätta vad vi gjorde också! ^^
Var en hund som tuggat i sig ett kokt koben och kobenet hade cementerat sig i tjocktarmen på hunden så han hade akut förstoppning.
Hunden hade tur och hade inte fått några brustna blodkärl eller liknande där inne men det var illa nog för en akutoperation!
Och jag blev så glad när ägaren kom och skulle hämta honom! För då sa han: "jag har funderat lite på vad den här försäkringen skulle va bra för, men NU förstår jag!" Bra där! :)
Fast så skulle jag nog också säga om jag blev presenterad en räkning på motsvarande måttliga 7.500:- sek!

Så vi var väl klara med operation och allt vid typ klockan 14.15, fem minuter senare så kom service mannen och skulle serva vår autoklav, vilket var en jäkla bra tajming eftersom jag hade 2 op-kit att rengöra och sterilisera.
Klockan 14.45 så kom Kevin, den andra veterinären jag jobbar med och jag fick jobba med honom till klockan 15.45 då ordinarie veterinär kom tillbaka och vi var tvugna att blodtesta en katt och även bestämde oss för att ge operations-hunden ett par injektioner. Sen var det rutinbesök mellan 16.20 och 18.20 och på nått märkligt sätt så lyckades jag klämma in op-kit fixning, all städning, skriva patientkort både för idag och för imorgon, ordna lab-requests, skriva ut blodtestskatten (som för övrigt har världens mest irriterande ägare!) vara receptionist, sköta uppvak, och fixa op-vovves dropp OCH alla "vanliga" grejer utan att stressa sönder mig! Idag var definitivt bästa dagen att få tillbaka flytet! Jag är helt jäkla utmattad men också otroligt glad, utmattad av rätt anledning liksom!



~*~

Så ska sluta tråka ut er med jobbsnack nu ^^
Igår var vi återigen och hälsade på Mikes syster och barn och man och det var jättetrevligt, mycket kaffe, snack och chockladtårta! Och en hel del lek med barnen.
Det är 3 år mellan Tighe och Ylena och gud vad jag kan se mig och min syter i de där två och herregud vad jobbig jag var! Jag menar inget illa, Ylena är absolutely underbar! Men hon är yngre och Tighe är hennes stora idol! Precis som det var mellan mig och min syster och jag vill bara passa på att ta det här tillfället i akt och be om ursäkt till min underbara, söta, fantastiska syster som jag idag kommer riktigt riktigt bra överens med (älskar dig Rika! <3), jag är upriktigt ledsen för att jag var "all over" dig när vi var små och jag hoppas du har förlåtit mig! Jag har förlåtit dig för alla gånger du skrek och slogs...jag förstår nu! :)

     
Men det var skönt att va där, jag och Mikes syster är så lika varandra och vi kommer så bra överens att det är sjukt, mycket snack om kläddesign, time management och en massa annat!
Vi passade också på att hjälpa dem att fixa en dörr som tydligen inte har funkat sen de flyttade in i huset för typ 10 år sen! Och eftersom jag och Mike har blivit lite av hemma-fixar proffs så var det en enkel match för oss ^^ vi hade till och med matchande dörrhandtag hemma på lager! Det ni!

Det var mindre kul att ta oss hem därifrån! Antar att ni hört om alla översvämmningar vi har här?
Behöver väl inte säga så mycket mer egentligen, de stänger till och med av motorvägarna nu när skyfallen kommer. Uscha. :S
JAG VILL HA SNÖ!

~*~

Och så en sista sak!
I måndags så var juh Mike iväg på en "boys-night-in"
det var lite mer än så...han blev tillfrågad att va best man på sin bästa väns bröllop!
Tycker det är så himla kul! Får vänta ända tills juli 2011 dock, men den som väntar på nått gott! :)


Nu ska jag kolla Project Runway och mysa i soffan en stund och hoppas på att motivationen också är på återtåg nu när flytet kommittillbaka :)

Puss godingar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: