Känsliga läsare varnas...

Tänkte bara berätta för er varför det är så viktigt att ta hand om sin hunds tänder...


Det här är tyvärr en allt för vanlig syn för mig på jobbet.
Det är så jäkla lätt att ta hand en hunds mun men så många människor gör det inte, orkar inte, vill inte, kan inte, vet inte.
Det finns så många saker man kan göra, denta-sticks, borsta, hålla koll på vilket foder man ger osv. men det absolut viktigaste är att man verkligen tittar in i sin hunds mun för att se hur det ser ut! Och det mina vänner är världens enklaste sak..bara kika in där och ser hur det ser ut, kostar inte en krona!
Och tro mig, det är bra mycket mer ekonomiskt att borsta sin hunds tänder ett par gånger i veckan och kanske lägga några tior på att köpa tuggben/ -leksaker än att behöva lägga 2 - 5000 kronor på ett "tandläkar"besök!
En annan sak att tänka på är att många försäkringsbolag inte betalar ut för tand/tandköttsrelaterade åkommor, just eftersom det räknas som något ägaren kan göra något åt själv!
Så se detta som en bild i avskräckande syfte!

Annars så har det varit en lång dag idag, en sån där dag som aldrig tar slut och jag är hysteriskt trött!
Saknat mina hästar idag och det är bara för att jag träffat en snäll kvinna idag. haha det lät konstigt!
Nä men för några månader sedan så träffade jag en kvinna genom jobbet (hennes hund har epilepsi, men det är en annan historia haha) Jag jobbade i receptionen den dagen och hon satt och väntade på sin tur att komma in till veterinären och då satt vi och pratade om hundar och katter och så småningom kom vi in på ämnet hästar.
OCH tro det eller ej, hon och henes karl har ett stall där de hyr ut boxar, genast så frågade jag om jag kunde få plats där när jag köper en häst här i landet, absolut sa hon! Sen frågade hon om jag red något just nu och nej det gör jag juh inte, känner inte för att rida på ridskola igen (är ju hundra år sedan jag gjorde det sist) och jag har ju inte direkt några kontakter här än så då är det ju svårt att hitta nån privathäst att rida. Då frågar hon mig om jag vill komma och rida hennes hästar!!!! Hon berättade att i slutet av Maj så skulle hennes Grand Prix hästar komma hem från Holland för att pensioneras och att jag då var mer än välkommer att komma och rida! Hur kul är inte det!?
Så idag så kom hon in på jobbet och gav mig hennes nummer och grejer och sa att hästarna var hemma, så jag kanske skulle ta mod till mig och ringa henne i helgen!

Annars så ser jag fram emot helgen, ska bli skönt o va ledig igen och kanske festa lite på lördag.
Ser dock inte fram emot imorgon dock. På fredag eftermiddagarna så tar vi bara emot akutfall så det kommer antingen bli superlugnt eller superstressig!

Och om inte mina paket kommer imorrn så blir jag knäpp!! Som tur är så levereras post och paket på lördagar också så det är väl inte HELA världen om de inte kommer imorogn, men o andra sidan så måste jag ju hinna prova allt för om det inte pasar så måste jag juh hinna ut på lördag förmiddag och köpa något nytt!!
Vet fortfarande inte hur jag ska förklara det ena paketet för Mike... har nämligen köpt ett par nya skor igen, han börjar bli lite irriterad på alla skor som dräller omkring här hemma haha, men de är TOKSNYGGA! Jag lova att lägga ut en bild när jag provat dem!

Ska trilla i säng snart hade jag tänkt men måste ju visa er några fler snygging saker som finns på min "wishlist"
(Jag vet att min wishlist är never-ending, men desto fler saker jag önskar mig ju större är ju chansen att jag får nått!) :)


från www.sickforcute.com




armband från www.tattydivine.com
finns i fler färger!


Nu blir det "Eleventh Hour" och varm chocklad! *nomnom*

smoooooch!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: