Hur blev klockan så här mycket?

Och jag som bestämt mig för att vakna tidigt imorrn, får väl se hur det blir med det..hmm
Har ni nån aning om hur svårt det är att skriva med nymålade naglar? haha!

Okej så idag då, det har varit en väldigt blandad dag.

Bra saker:

* Träffade Miss F idag igen för att prata hästar och hon hade med sig sin business partner. De berättade att de just fått hem en häst från Belgien som skulle behöva nån som red och tog hand om honom, det enda kravet är att han står kvar på deras gård. Det verkar som att kanske denna "nån" kan bli jag. Jag vill inte hoppas för mycket än dock. Får åka ut dit och träffa han först o se hur det blir, men en glad nyhet var det :)

*Mike kom hem nästan 2 timmar tidigare än planerat från jobbet så vi hade tid att tillsammans gå på en härlig promenad i solnedgången med fofffarna :)

*Mikado (inte spelet!)



Mindre bra saker:

*Vi hade en hund på jobbet idag med misstänkt MRSA (Methicillin-resistant Staphylococcus aureus) dvs. multiresistent bakterie. Och vem får det underbara jobbet att desinficera hela tjofräset? Och hur dödar man en multiresistent bakterie? haha, ja ni kan juh tänka er hur kul jag hade? :P

*Eftersom jag inte hade fått några paket innan jag åkte till jobbet och eftersom de inte hade kommit när Mike åkte till jobbet så ringde jag och frågade. Det ena paketet har blivit ivägskickat, så med lite tur får jag det imorgon. Och det företaget kan jah nog nästan förlåta för de sa när jag beställde att de precis hade ändrat i sin utskicknings service så paketen kunde ta några dagar extra innan allt var som vanligt igen. Men det andra företaget!!! Det är första gången jag beställer därifrån och kan nog nästan vara den sista! Jag ringde och frågade efter min beställning, gav dem mitt kundnummer osv. och vilket datum jag beställde mina grejer (22 maj) Då säger den hysterikt aggressiva tanten i andra änden "Näe det har inte skickats iväg"
Jag: "Men det står på er hemsida att leveranstiden är 3 - 5 dagar, inklusive lördagar!"
Aggro tant: "Ja men högsäsongen börjar juh nu då får man vara beredd på lite fördröjningar"
!?!??!?!!??!?!?!?!?!
Men va fan?! Här tycker man att man är ute i god tid för att beställa något men nejdå, man ska tydligen själv lägga till eller dra ifrån några dagar beroende på vilken tid på året det är???  Jävla skitföretag!
Så nu måste jag imorgon ge mig ut för att hitta något annat att ha på mig imorgon kväll, ett stressmoment jag inte behöver! Funderar på att skippa alla tacky costume shops och köpa något som faktiskt passar och lite textilfärg och sen se vad min kreativa sida kan åstadkomma. Vi får väl se! :)
Känns inte så jäkla spännande att lägga ut en massa pengar på nått jag inte kommer använda mer än en gång typ, särskilt inte när jag vet att kommer att behöva lägga ut typ 5000 spänn i början av juli för att betala försäkringen på min nya bil. Jäkla skit!

Så slutklagat nu! :) Vädret var underbart ikväll och de säger att det kommer bli ännu bättre imorrn och bäst på söndag! Gud va skönt att va ledig hela helgen! :)
Himla kul var också att min gamla vän Tessan (inte gammal som i ålder utan gammal som i känt varandra länge) hittade mig på Facebook, känns som att det var tusen årsen jag pratade med henne sist. Bästa människan i världen att snacka häst med! :)

Nu är det ljust ute och jag vet redan nu att morgondagen kommer bli skit! Hur fan ska jag hinna med allt nu? ARGH! Jag hatar de här jäkla sömnproblemen!!! :(
Jag får väl ge det ett försök och hoppas på det bästa

Vill ha den här hoodiesen o gosa in mig i när jag somnar.



När jag blir miljonär.

x x x x


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: