Gottit!



Örhängen och halsband som ser ut som gummibjörnar! *nomnom*
Hur söta som helst!
Kommer från VooDooPickle
De har massor med söta saker, ganska så 80's-retro.
Och de uppdaterar sin sida ganska så ofta så det är värt att kolla in då och då för nya grejer.

*

Jag sitter här o längtar efter Sverige!
Jag trivs jättebra här i england, jag ångar inte en sekund att jag flyttade hit men det finns helt enkelt saker som jag saknar som bara finns i Sverige, jag kan hitta liknande saker, men aldrig samma saker, om ni fattar?
Tillexempel mat....jag kan göra köttbullar, efter mammas recept, men de blir liksom aldrig samma sak, det är liksom inte svenska köttbullar! Jag vill ha svensk mat! Mamma har lovat mig MASSOR med husmanskost när jag kommer hem! :D
Och jag saknar svensk text-TV, känns helt retro o säga så här i internet-tider :P Men jag har alltid varit text-TV junkie! Och jag saknar att läsa om kor på rymmen på E4'an o så där... här är alla nyheter så stora, det är bara krig och mord och elände....
Jag saknar doften från hemma...det luktar bara avgaser här...eller...ingenting! Det är det värsta, när det luktar ingenting...inte en blomma, inte ett nyklippt gräs, när man flyttar hit så inser man att till och med snön hemma i Sverige luktar något!
Jag saknar att åka ut på landet och bara va, att vandra omkring och man hör inga bilar, inga andra människor..bara naturen liksom, här är det ju totalt överbefolkat förbövelen!

Men samtidigt så är det juh allt det där som jag äskar här, närheten till allt och allt det där, man känner sig liksom närmre till "världen" här, hur konstigt det än må låta.

Men jag behöver verkligen en Sverige-semester så att jag kan åka tillbaka hit i höst och verkligen uppskatta allt igen.
En och en halv månad kvar, sen ska jag göra Sverige osäkert i ett par veckor! :P

puss så länge godingar!


Postat av: angelicato

fräänt, tyckte den lila och blå var finast :D

2009-06-11, 00:01:36 - URL: http://angelicato.bloggagratis.se
Postat av: Josefin Staaf - A Dressy Doll's Diary



Ja, mer gummibjörnar! Cute! :-) Det är inte mycket bättre i Stockholm kan jag säga, sommaren har regnat bort hittils. Har bara varit ett par soliga dagar nu i juni... Jäjä, inte gnälla - det är bra med regn också. Eller nåt.



xxx

2009-06-11, 06:24:28 - URL: http://josefinstaaf.blogg.se/
Postat av: nathalie

haha, faan va söta! :D

2009-06-13, 16:13:42 - URL: http://nathaliecederberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: