Firetrap!....igen!

Sitter just nu o kollar på gamla avsnitt av Project Catwalk (,dvs englands motsvarighet till Projekt Runway)
Och i just det här avsittet så får de i uppgift att designa en kollektion till ja, just det..Firetrap!
Och inte vilken kollekton som helst utan en musikfestival inspirerad!
Fy tusan vad avundsjuk jag e!
Varför kan inte jag få designa det åt dem?!?!! :'(
Jag skulle göra så toksnygga grejer juh!
Kanske skulle kunna få gratis skor om jag gör det? ^^ haha!
Har för övrigt hittat min jacka tror jag...från just Firetrap!



såååå snygg!



Annars så har jag haft en ganska bra dag på jobbet. Lagom lugnt och skönt.
Var bara en riktigt obehaglig besökare inne.
En kanin som drabbats av "myiasis"
har faktskt ingen aning om vad det heter på svenska, men det är helt enkelt när flugor lägger ägg i kaninens bakre regioner och kaninen sen börjar bli uppäten levande av fluglarver!
Absolut vidrigt!!
Som tur var så hade ägaren upptäckt det i tid och kaninen kommer med största sannolikhet bli helt återställd, men vidrigt är det... tror det är första gången chefen har bett mig att döda något! haha :P
För enda sättat att bli av med det är att plocka bort alla larver och ägg, sen tvätta riktigt noga och sen se till att kaninen blir torr! (inte det lättaste kan jag säga!)
De flesta djur som dör av detta dör inte av själva larverna (även om det också händer, då larverna tar sig in i de inre organen) utan av toxisk shock!


(bilden är lånad)
om ni tittar i överkant av såret så kan ni se några larver.
Om ni vill veta mer om det googla "myiasis" eller "flystrike".

Nu ska jag gosa ner mig i soffan och fundera på vilken färg på skorna jag ska välja!!! >.0

puss godingar!

Postat av: Camilla

Har en tävling på min blogg! kika gärna in och se hur du kan vinna 2 halsband =)

Kram camilla

2009-06-24, 22:24:31 - URL: http://camillasorlielindestrom.blogg.se/
Postat av: Petra

fin blogg :) följa varandra på bloglovin ? :D

2009-06-24, 22:52:38 - URL: http://petrawartmark.blogg.se/
Postat av: Anonym

skulle du vilja göra mig jätteglad och rösta på mig i veckans blogg http://hnaolsn.blogg.se/2009/june/bloggande-pa-bussen-finalisterna.html#comment



jag är nr 4 =)

2009-06-25, 12:37:16 - URL: http://litenniniz.blogg.se/
Postat av: herzleid

Heter myiasis på svenska också! ;D



(Är det inte lite fånigt alla desa bloggtävlingar och "den som har flest läsare till sin blogg vinner"? Är det verkligen därför man bloggar?)

2009-06-25, 13:51:58 - URL: http://herzleid.myopenid.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: