Nu har det gått så där lång tid igen...

...sen jag skrev om vad som händer i mitt liv ^^
Allt är så rörig liksom, mycket o tänka på inför sverige resan, med Mikes nya jobb, med mitt job o så ska man hålla ordning på huset och alla djuren o gud vet vad. Inte en lugn stund!
Tack gode gud att vi inte har barn också! haha ^^

I lördags hade vi en oplanerad städ-dag!
Förstår ni, jag städade helt frivilligt! ^^
Jag tog tag i köket +all disk och badrummet+toaletten och Mike gick lös på det extra sovrummet (avstjälpningscentralen?) och dator-rummet. Helt otroligt va bra allt blev ^^ synd bara att man nu ser hur skitiga de övriga rummen är! Så det är något att ta tag i innan vi åker iväg. Det samt att fixa trädgården...den ser redan ut som en djungel så om vi inte fixar det innan vi åker så kommer det se ut som en fullfjädrad regnskog när vi kommer hem!
Det enda som är fint med vår trädgård just nu är vår fjärilsbuske som har börjat blomma!
Stora härliga klasar med lila blommor, ser ut som en korsning mellan vindruvor och lila syrén!






sorry för taskig bildkvalitet men klockan är för tusan 10 på kvällen och det regnar!

Så efter vår tokstädning så tog vi all vår blöta rena tvätt och åkte hem till Mikes ma o pa för o låna deras torktumlare :D
Det är juh ingen där, ma o pa är ju i Grekland och njuter och Pete (Mikes bror) va i London för o kolla Oasis.
Så medans tvätten tumlade så åkte vi o åt på restaurang för det tyckte vi att vi hade förtjänat ^^
Åkte till ett typiskt engelskt "eatery" som heter "The Yacht Inn" vilket är lite komiskt eftersom det ligger ganska långt bort från något vatten, men de har helt ok mat iaf. :)
Vi började med en starter-platter (som jag glömde ta bild på) men det var BBQ chicken wings, fyllda champinjoner, kryddiga potatisklyftor och lite till som jag inte kommer ihåg nu, tillsammans med världens godaste BBQ-dipp och en gräddfilsdipp, nomnom.

Sen åt jag lasange och Mike åt "italiensk kycklig" (yeah yeah, panerad kyckling i tomatsås med smält ost på toppen och super italienska pommes! >.<)



min mat




Mikes mat

och till detta åt vi en underbar grönsallad med världens godaste dressing!!!

Jag hade planerat att även trycka i mig en efterrätt, men se det gick ICKE, magen stog i 8 hörn och jag kände magknipen komma krypande, Mike tog en väldigt smickrande bild på mig när jag försökte illustrera för honom hur min mage känns när jag får magknip, jag tänkte jag skulle dela med mig av detta till er alla, särskilt till er som någon gång umgåtts med mig under ett av mina magknipsanfall, så här känns det:



jag bjuder på den bilden ;)


Söndagen gick mycket riktigt i magknipens tecken. :(
Försökte avhjälpa den med inte mindre än 5 hundpromenader (pälsbollarna trodde jag blivit galen) och vid typ 8 så däckade jag. :(

Vilket var en jäkla tur för jobbet i måndags (igår) var nått av det värsta jag varit med om! Så jag är glad att jag var någorlunda utvilad!
Jag började klockan 1.15
Det började med att jag fick hoppa in och ta över en narkos från en av de andra sköterskorna, inte så farligt i sig det var nästan klart så det var i stort sett bara uppvaket kvar. Veterinären måste rusa iväg för hennes svärfar ligger döende på sjukhuset. Klockan 1.40 kommer en man in med en katt som inte är så pigg (jag var beredd på detta eftersom de andra hade lämnat en massa små 'söta' post-it lappar till mig) så jag måste göra temp-checkar på den varje halvtimme +ge spruta (bara en dock) och förbereda för blodprov och dropp och ringa och uppdatera veterinären på hur katten mår.


(bilden är lånad)

Klockan ca 2.15 kommer en kvinna in på jobbet som ser ut som hon sett ett spöke, hon får ur sig att hon kört på en hund...
...en yorkshire terrier och att den är död. Jag kan personligen inte gå ut och titta på hunden eftersom jag är ensam på jobbet vid den här tiden så jag måste be kvinnan (med barn och allt) att åka och hämta hunden och lämna in den till mig.
Kvinnan kommer tillbaka 5 minuter senare och mycket riktigt, hunden är stendöd, den krasande nacken berättade allt jag behövde veta. Jag gjorde hela stetoskop grejen bara för att jag måste, men det fanns inga tvivel.
Jag sätter kvinnan ner och ger henne en kopp te innan jag låter henne sätta sig i bilen igen.
Så hunden har inget halsband och jag kan inte hitta något microchip. (chippa era hundar för tusan!) så jag får helt enkelt sätta mig ner och ringa runt till alla andra veterinärer i området och rapportera om hunden ifall någon kommer in och har tappat bort en.
En man kommer in på jobbet bara för att berätta att ha såg hela grejen, att hunden sprang omkring helt utan trafikvett och att den gjort så ganska länge så han är inte förvånad över att olyckan skett. Klockan 3 kommer kvinnan som äger hunden som var under narkos när jag kom in in för att hämta honom och betala och jag går igenom mediciner osv med henne.
Klockan 3.15 kommer en helt hysterik kvinna in och frågar om någon har rapporterat om en bortsprungen Yorkshire Terrier...och ja ni kan juh tänka er vad som händer under den närmsta halvtimmen.
Hon berättar också att hunden var döv (!!!)


(Även denna är lånad)

Så klockan 3.30 så tokstädar jag, för jag måste re-stocka kanyler och sprutor och annat viktigt, samt disinficera eftersom vi tidigare hade haft en operation.
Klockan 3.45 kommer veterinären in och vi jobbar lite på katten.
Klockan 4 kommer det första bokade djuret in och sen är det non-stop fram till kl 6. Tror ni det var över då?
ICKE! klockan 6.10 kommer en kvinna in med en katt som har en mystisk "klump" på frambenet, vi rakr och inser att det är det värsta haematoma vi sett på mycket länge... vi sticker hål på den och tappar ut ca 1 dl (!!!) blod! sen är det bara att försöka hitta källan till blödningen och stoppa den..., bandage på och in för övervakning över natten...
Tror ni jag kom ifrån jobbet klockan 7?? eeeeh..NEJ!
Och som grädde på moset så ringde telefonen typ var 15'e minut HELA DAGEN!
Jag var helt slut när jag kom hem fem i åtta...
Sen tillbaka in i helvetets eldar idag (tisdagar ska ju va min lediga dag!!!!) inte fullt så stressigt idag, men illa nog :(
MEN är ledig imorrn istället...tack gode gud för det! :D
OCH jag måste tillägga: jag har tränat på crosstrainern varje dag!
duktig jag!

Nu kom min käre karl hem så nu ska jag gosa lite med honom och ta hand om honom för idag har varit hans hysteriska dag.

Puss sålänge mina små hjärtan!


Postat av: herzleid

Shit syrran, det är ju full rulle hos dig! =0 gud vad hemskt för den stackars damen med en döv yorkie! Inte konstigt hunden sprang runt och var en trafikfara om den inte hör nåt.. usch vad tragiskt. =(



Själv har jag en "office flirt" via epost med en kille på en agentur jag jobbar för xD Han säger så söta saker att ibland undrar jag vad han har för baktankar! Men jag är iaf "officially not a normal person", och det var helt klart en komplimang xD



kram! Ses snart! yayayay!

2009-07-15, 17:32:15 - URL: http://herzleid.myopenid.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: