Min "lediga" dag...

Klockan 2 i natt vaknade jag av att Mike skrek "TYST!" i sömnen....
Det var startskottet på den här dagen.

Det började egentligen när vi gick och la oss, jag kunde helt enkelt inte somna. Jag låg där och var skitdeprimerad över hästarna, det är så jäkla svårt allt det här.
Om jag bara hade vetat att allt var ordnat, hästpass o hela tjofräset så hade det kännts mycket lättare. Men nu vet jag att allt kommer bli så bökigt. Och jag vet helt enkelt inte om jag rent psykiskt kommer att klara av det. Boppan är lättare än Erna, jag har varit beredd på att sälja Boppan ända sen jag köpte henne liksom så det är en annan sak, även o jag såklart kommer sakna även det lilla livet. Men Erna, 10 år har det gått, 10 långa år. Uppgång och nedgång, men hela tiden ovillkorslös kärlek! Hon har juh tom. bott med mig i utlandet!
Hur fasen säljer man sin bästa vän??




Det lutar åt att jag kommer lämna ut henne på foder först... bara för att det känns lättare.
IAF. detta låg jag och funderade på i säkert en timme innan jag äntligen började slumra in.
Det är då jag vaknar av att Mike skriker "TYST" för Ludde springer omkring och gnäller och är väldigt orolig.
Jag tänker först att han är väl förstoppad igen så jag går upp och släpper ut honom i trädgården, var han mycket riktigt gör både ettan och tvåan. Men det hjälper inte, han är fortfarande orolig. Jag slumrar på soffan för att hålla honom sällskap, men han väcker mig var 20 minut med den där looken i ansiktet "mamma hjälp!"
Klockan 5 gav jag upp alla mina sovförsök, gjorde en ordentlig "undersökning" på honom och det enda jag kunde hitta var att hans pung var knallröd och varm.
Stackarn kunde inte ens sitta ner. :(
Klockan halv sju väcker jag Mike för jag fixar inte att gå igenom det där ensam, jag behövde lite support.
Snälla Mike ringer till vår veteriär (jag har en policy om att inte ta med mina djur till jobbet om jag inte verkligen måste) som har öppet 24h och vi får en tid klockan tio i nio.
Jag visste precis vad om skulle hända.
Vi kommer dit, jag berättar vad prolemet är, att han i övrigt är helt normal, kissar, skiter äter och normal temp.
Och så säger veterinären det jag visste hon skulle säga: "Vi rekommenderar att du kastrerar honom"
Ja men det vet jag väl att ni gör! Men jag är inte här för det, jag är inte här för att höra på kastrerings-prednikningar, jag vill veta vad som är fel JUST NU (dumma jävla kossa) men det får man juh inget svar på. Antiinflammatoriska och antibiotika skickas han hem på och återbesök om en vecka.
Jag vill bara ta hem honom till Sverige där veterinärerna inte är riktigt lika Hitler-aktiga när det kommer till kastrering.
Jag är fullt medveten om riskerna för prostata cancer osv. men om det inte är det det är just nu vad spelar det för roll?
Jag är så arg att hon inte ens tänkte tanken att det kunde vara ett insektsbett, inflammation, vriden sädesledare osv osv.
tack gode gud för telefonkonsultation med chefen.
Jaja, det löser sig nog. Men det är liksom ett problem till som jag inte behövde just nu.
Han mår lite bättre nu potatissäcken, efter att han fick en anitinflam. spruta. Och om den hjälper så borde även tabletterna göra det. Håll tummarna allihopa, för om inte han är frisk om 10 dagar så vet jag inte hur det blir med Sverigeresan...



Så idag har både Ludde,Mike och jag varit komplett utslagna!
Och Pelle fattar ingenting som vanligt :)
Vi behöver sömn!

Det enda positiva idag var att jag fick paket! :D
En jacka(!!!!!)
En hatt (Trillby)
Ett halsband (plektrum)

Ni får ursäkta men jag är verkligen toktrött!
Jag är så glad över hatten! Var så rädd att den inte skulle passa min fläskiga skalle men det gör den!! YAAAAAY!




Jag har velat ha det där halsbandet jättelänge nu så jag är så glad att jag köpte det! Det är precis så snyggt som ja trodde det skulle va! ^^
Orkar inte ta kort på jackan nu när det är 30 grader här inne, det får bli på en regning dag! ^^
Men den är jättefin, "inky blue" och typ fadat rutmönster...jättesvårt att förklara, ni får se sen ^^
Nu ska vi kolla klart på 11th hour och sen krypa i sängs och hoppas på bara positiva saker imorrn!

Puss godingar!


Postat av: Tessan

Har du kvar Erna?! Otroligt! Det var ett tag sen man såg henne..! :)

2009-07-16, 13:51:08 -
Postat av: LenAtT

Du vet var jag finns och hur du ska få tag i mig..Kram

2009-07-16, 19:06:40 - URL: http://helenawall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: