Hej då lille bilen...

...en sorgens dag.
Min lilla bil har flyttat hemifrån!

Efter att ha stått här på vår parkering och varit död i typ 2 månader så har hon nu åkt iväg för att återupplivas och vara till glädje för nån annan!
Jag är så glad att jag inte behövde skrota den...jag är inte så bra på o hantera när saker "dör", inte ens bilar...
...så vår "fixarnisse" köpte den av mig, för han kan juh fixa den utan att behöva betala liksom.

Men jag kommer sakna den, min allra första bil i england, hon har varit så snäll mot mig ^^
Och den hade världens bästa AC! (Kan möjligen va på grund av att vattenpumpen var död)
Men men, jag har juh min nya bil, samma modell bara lite yngre och grön...


bye bye sweetheart!
(bilden är tagen när bilen dog på motorvägen och jag satt i diket och väntade på Mike.
En sån hemsk dag det var! Var på väg hem från jobbet i rusningstraffik, jag hade inte sovit bra natten innan pga magknip. Det var fredag och traffiken var galen, och vi hade precis behövt avliva en katt som kommit in akut på jobbet precis innan stägningsdags. Jag hade precis kört förbi avfarten som är innan "vår" avfart och plötsligt så kommer det en puff med svart rök från motorhuven! Jag stannar och ringer Mike, som jag vet är på jobbet, hans andra dag tillbaka på jobbet efter att ha varit sjukskriven i typ 2 månader. Jag bara orkar inte mer liksom. Jag ringer och ringer och ringer och när han äntligen svarar så är det enda jag kan få ur mig "heeeeeeeelp"
Han lyckas komma loss från jobbet...men måste köra en sträcka som i normala fall tar 45 minuter, så jag sitter där i regnet..utan jacka och väntar.... efter ett tag så kommer en traffic officer förbi och frågar om jag vill ha hjälp. Han frågar först om jag vill ha vatten till bilen, om jag tror att den är överhettad....jag säger att nej, den är nog död..på riktigt död. Då erbjuder han mig kaffe istället!^^ Jag tror han såg hur utmattad jag var!
Och så ger han mig sitt mobilnummer så jag kan riga honom om Mike inte skulle komma!
Det var så himla skönt o stöta på en vänlig själ i den situationen!
Sen när Mike äntligen kommer (han körde som en galning! haha) och vi ska bogsera hem bilen så ser jag att traffic officern har parkerat på avfarten jag hade kört förbi, bara för att se till att allt ordnade sig för mig! :) Så trots att det var en hemsk dag så hade den några bra stunder och traffic officern och Mike kommer för ALLTID att vara min hjältar!)

Så puss puss så länge, nu ska jag till jobbet!

Postat av: Sara´n

hittat hit ;-) men jag smygläser inte utan bara läser! Du verkar ha ett fint liv där borta på den lilla ön! Det är lika varmt här hemma i Sverige...ha en fin helg! Mvh Sara

2009-07-03, 14:13:10 - URL: http://sarans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: