Ny vecka, nya tag!

Kände mig faktiskt ganska så positiv i morse.
solen strålande in genom fönstret och jag kände mig utvilad när jag slog upp ögonen. :)
Termometern visade på -4 grader och det gjorde mig lycklig, jag har faktiskt saknat minusgrader!
Var dessutom en mer "vanlig" dag idag på jobbet. Så det känndes riktigt bra, nästan så att jag hade tid för (hör och häpna) en kafferast!
Hade även under större delen av dagen sällskap av Woody, en stor, gul, mysig labrador!
Han var inne för att röntga sina höfter och knän.



Röntgen för att kolla efter höftledsdysplasi är en av de vanligaste röntgens vi gör, det är väldigt vanligt bland storvuxna hundraser och mycket vanligare här i england än vad det är i Sverige. Det beror först och främst på att det inte finns några krav på att röntga sin hund innan avel osv. det fins bara rekommendationer och väldigt få människor bryr sig om de här rekommendationerna, vilket gör mig så himla arg!
Jag har lovat mig själv att inte ge mig in i "rasdebatten" och deras hälsa så jag slutar skriva om det nu!
Men det var iaf. väldigt trevligt att ha lite sällskap som inte var "sjukt" om man jämför med de djur vi har haft inne senaste tiden.
Och för de flesta "rutin röntgens" ger vi dessutom bara lugnande så det är inget fixande med narkos och sånt och det gör också att uppvaket är så himla mycket lättare, så det var avslappnande :)

~*~

En lite sorglig sak var när en liten dam kom in på jobbet, vi har haft ganska nära kontakt på sistone eftersom hennes katt har varit ganska så sjuk(sköldkörtelproblem och njursvikt), så jag har väl träffat både henne och katten ett par gånger i veckan iaf. allt från viktkontroller till blodtest och dropp. Katten var inne senast i fredags för att få dropp och då sa vi till ägarna att det var nog egentligen dags att säga adjö och låta henne somna in, vilket vi har förberett dem för de senaste veckorna. Men då, i fredags, så kunde de liksom inte acceptera det.
Men så kom hon då in på jobbet idag och berättade att de hade behövt besöka akut-veterinären i lördagsnatt och att kissen tillslut fått somna in.
Det var helt rätt, katten hade använt sina nio liv och var redo för katthimlen, men det blir alltid lite extra svårt när det är ett djur man har haft så mycket kontakt med.
Så sov så gott Mischa, du hade 24(!) underbara år här på jorden.



~*~

Så efter jobbet så kom Mike och hämtade mig och vi åkte direkt till återvinningsstationen för att slänga allt vi samlat på oss den senaste månaden (Jag blir alltid lika förvånad när jag inser hur mycket man kan samla på sig på bara några veckor!!) och för att göra vår sedvanliga månadsshopping!
Vår vanliga dagliga "shopping" gör vi alltid på Asda för att det är närmast och smidigast liksom, men en gång i månaden så gör vi en storhandling på Tesco, för där får jag rabattkuponger och de har även kundkortssystem vilket är väldans bra! Och vi försöker alltid göra det direkt efter att jag fått lön, dels för att det är jag som betalar all maten och dels för att det är så skönt att få det ur världen. Så ca tusen kronor fattigare och en frys fullare så är jag äntligen hemma!
Vad gör jag då? Sätter mig ner och relaxar?
Nej då får jag den strålande idén att ställa mig i köket och exprimentera fram nått gott att äta! ^^
Det blev faktiskt väldigt bra!
Blev nån slags pastagratäng med kyckling, pancetta, basilika, tomat, vitt vin, purjo och mozzarella typ och till det ett gott vitlöksbröd!
Kolhydratsoverload! Men det var jag värd! ^^
Imorrn är det tillbaka till diet och crosstrainer!



~*~

Så nu sitter jag här mätt och belåten och planerar att inte göra nånting alls imorrn på min lediga dag!
För det är ju så att om jag planerar en massa så kommer jag bara bli besviken om jag inte har tid eller energi att få allt gjort, så om jag inte planerar nånting alls och sen får något gjort så är det juh bara positivt! ^^ Jag känner mig så smart!

Så nu ska jag inte sitta här och pladdra längre jag ska försöka hoppa i säng så att jag är pigg och utvilad imorgon på min sista lediga tisdag för det här året!
Och ju fortare jag går och lägger mig dessto snabbare kan jag vakna och öppna första luckan i min fina adventskalender!! :D



Godnatt min vänner!
Sov så gott :)

Postat av: herzleid

Yaay, kalendern kom fram :D Jag har syndat x2 och köpt (!) pepparkaksdeg (mest för att asken var så fin) och nu ska jag bränna några av dem i ugnen :D

2009-12-01, 18:01:58 - URL: http://herzleid.myopenid.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: