Allt är inte alltid skit och elände...

...ibland kan man gå till jobbet tidigt på morgonen en solig och vacker lördag i mars och svära långa ramsor om hur man hatar att man måste jobba under årets hittills varmaste dag (20 grader för tusingen) som dessutom är en lördag.
Trilla in på jobbet och känna att fan... det är inte så jävla farligt, trevliga klienter, härliga patienter (bland annat världens och då menar jag VÄRLDENS sötaste chokladfärgade labradorvalp! Och jag är inget stort fan av labradorer!) och en chef på bra humör.
Humöret börjar skifta och jag börjar se det positiva i det hela och sen är det juh faktiskt det faktumet också att jag slutar vid ettiden så jag har juh faktiskt hela eftermiddagen och kvällen på mig att göra saker hemma och så är jag juh faktiskt ledig imorgon...

... jag brottas med spawn of the devil (helvetshamster)och lyckas göra det med ett leende på läpparna, får beröm av både veterinär och ägare över ett sånt bra jobb jag gör.
Mitt hjärta slår några extra slag när två marsvin kommer in på hälsokontroll och kloklippning, jag ÄLSKAR marsvin, hade jag haft tid och rum så hade jag fyllt hela huuuuset med små piggies (och jag blir alltid så full i skratt nuförtiden varenda gång jag ser ett, efter att Mike för nått årsen eller så kom till mig och sa: "Vad betyder 'marsvin'?" jag talar om för honom att det är ett guinea pig "jaha så dumt" sa han, "varför är det dumt?" sa jag.... "..jooooo, jag tyckte det lät som ett riktigt coolt namn, typ som "Marvin" fast bättre. Fast vi ska kanske inte döpa vårt framtida barn till det då" sa Mike. SÖT)

Sen kom posten och det var det verkligen vände...
..för där i högen med labrapporter och räkningar låg ett kuvert med mitt namn på och i kuvertet fanns det här:



...och jag blev så jävla stolt!
The Petplan veterinary awards är vad som i det här landet kallas "veterinäryrkets oscars" där det varje år delas ut priser till årets veterinär, årets veterinärsjuksköterska (kvalificerad), årets vet supportarbetare, årets veterinärklinik etc. etc.  där klienter och ens medarbetare etc. kan rösta på vem de tycker är värd priset och får man tillräckligt många röster så blir man alltså nominerad i sin kategori.... och tänka sig.... lilla jag blev det.
Det låter kanske jättefånigt, men att få en sån bekräftelse helt "out of the blue" gjorde mig glad ända in i själen!
Vi har även blivit nominerade i kategorin "Årets veterinärklinik" vilket jag också tycker är jättekul med tanke på att vi är en sån liten, liten obunden klinik. Hejja oss!

Så ja... jag ville bara dela med mig, ja, skryta lite faktiskt, men det får man ibland. :)
Och kom ihåg att visa uppskattning folket!

Kärlek!

Postat av: HelFena

Duktiga du!! Stolt jag blir!! Grattis gums!! =)

2012-03-29, 19:31:44 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: