Trötter....

...och lite Butter.



Var på jobbet mellan 12 och 20.00 igår, utan en enda rast. Tre narkoser, alla tre katter dessutom, Traffikolycka, dental och den sista hade ett inbäddat grässtrå i halsen. Jag hatar kattnarkoser, även fast alla tre gick bra.
Traffikolyckekatten är en halvvild toka så det var lite fiffel med o söva den, det blir alltid lite extra jobb när man inte kan sätta iv-kateter (om man inte vill förlora liv och lem) men det löste sig.
Värre var det med katten med de dåliga tänderna, hon är ett riktigt litet lejon så henne fick vi först stänga in i kattsäcken och sen sätta hela paketet i crush-cagen. Riktigt jävla aggro var hon. Så henne fick vi sedera först och sen narkosa, men trots att hon var sederad först så bet hon nästan hål på E.T tuben när vi placerade den. Här snackar vi adrenalin. Hon var dock riktigt lätt att kontrollera narkosen på så det var bra.
Sen så ser ni juh att i botten så var lilla vovven inne igår igen för mer dropp. Hon år mycket bättre men behövde bara lite mer omtanke. :)

Just nu är jag toktrött dock, har varit vaken hela natten med Ludde som inte mår så bra.
Orkar inte riktigt prata om det, men han är iaf. inlagd hos vet'en nu med dropp o grejer så vi hoppas på det bästa.
Och nej han har inte samma som vovven på mitt jobb, inkubationstiden var alldeles för kort.
Men, men, berättar mer när jag orkar en annan dag.
Han är på det bästa stället han kan va på. (Fast han borde va är med sin mamma! :( )



Nu ska jag faktiskt lägga mig och försöka sova ett par timmar innan Mike kommer hem, sen ska vi till heppan oh försöka få lite positiv energi. Imorrn ska vi testa och ställa en häst i boxen bredvid henne, detta ska bli spännande. Ända sen jag skaffade henne så har hon försökt äta upp/sparka ner alla potentiella boxgrannar, även Jack som var hennes bästa vän ute i hagen fick sig ett par kängor och hon höll på att välta väggen! (betongvägg!) SÅ vi får väl se, kan hända att vi får sätta upp plank eller nått, men...jag ska inte ta ut nått i förskott, hon kanske har förvandlats till en lugn och rofylld häst PFFFFT, as if! haha.

Nej mina vänner

Hej så länge.



xoxox

Postat av: Monkan

Man måste älska din sjukhusdräkt. Får man en bild på hela? :-*

Love! <3

2011-05-21, 20:31:08 -
Postat av: Helfena

han måste krya på sig!!! Pussa från mig! Och du..snygging där.. Pöss

2011-05-22, 10:09:49 -
Postat av: u

tycker dina sjukkläder en snygga som fan ;) <3

2011-05-22, 17:41:29 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: