tjopptjolahej

Sorry att det varit lite låg uppdatering igen men det har varit så mycket så det har blivit bortprioriterat igen.
Ludde är som sagt hemma och nu är han mer eller mindre sitt vanliga jag. Fast han är så söt, varenda gång han rapar så kan man se skräcken i hans ögon, han är livrädd att han ska spy igen stackarn, men än så länge så har inget mer kommit upp.
Eftersom han är Ludde så är han dessutom väldigt lätt att medicinera, om han får nått och han ser att jag inte erbjuder någon annan nått så äter han det gladerligen! Jag hade kunnat ge honom arsenik eller en handgranat, han hade ätit vad som helst så länge ingen annan får nått. :)


Klassisk Ludde-pose! :)

~*~

Jobbet är fortfarande helt hysteriskt. Det är så konstigt, vanligtvis går det i vågor men nu har vi haft nästan 5 veckor av non-stop hysteria. Orkar och kan inte förklara allt som hänt som jag inte skrivit om eftersom allt bara flyter ihop i en enda stor grå massa, vet knappt när en dag slutar och nästa börjar! Det har varit så stressigt att vet'en till och med har böjt lite på reglerna och sagt att jag gärna får ta med mig mina försäkringsanspråk hem och jobba hemifrån. Jag får såklart fortfarande betalt för att göra det men det betyder att jag slipper sitta på jobbet tills klockan nio på kvällarna, vilket är himskans skönt! MEN detta ska tilläggas, de flesta dagar har varit BRA dagar, jag har varit pepp och på hugget och allt jag gjort har gått bra och varit kul.
Det är mindre kul att komma hem senare och senare varje dag dock och att mina egna djur är de som får lida.
:( Stackars Kulan har nog fått lida mest, jag har flygit upp till stallet och gett henne ett par minuter kärlek bara för att sen susa hem igen som en idiot för att ta hand om hund- och kattklanen och sen stupa i säng bara för att stiga upp tidigt och åka in tidigt till jobbet.
Appropå Kulan förresten. Hon bor i en skokartong nu för tiden! ^^
Vi var tvugna att sätta plank upp till taket mellan henne och George men med plank så går det jättebra.
De kan hälsa och prata över boxdörrarna men sen om de vill va ifred så kan de.

~*~

På jobbet idag hade vi en katt inne för en dental. En 7kilos Rag Doll-hane. Stackarn hade både FORL's (Feline Odontoclastic Resorptive Lesions) och Feline Gingivitis/stomatitis complex, stackarn hade så ont :( bara man rörde vid tandköttet så blödde det som bara fan. I flera år har vi sagt till henne (ägaren) att han måste få bli av med sina tänder, de gör ont och han kan ändå inte använda dem men nehe, hon ville att de skulle sitta kvar så länge som möjligt, enda anledningen till att hon gick med på att ta ut dem nu var för att han hade börjat lämna blodfläckar på möblerna. :(
Han var ett rent jävla helvete dock, tog en halv evighet att söva den jäveln för han kämpade emot och kämpade och kämpade, höll på att ta livet av oss båda. Konstigt nog så var han klockren när han väl hade lugnat ner sig och själva narkosen var lugn och fin och stadig. Annat var det igen när han vaknade, full rulle och alla taggar utåt. Men sen efter ett par timmar när han fått mat och grejer så var det som en helt annan katt, lugn och glad och nyfiken. Gissar på att han redan mådde mycket bättre! 10 tänder drog vi ut! Fyra av dem kunde vi plocka ut för hand utan maskiner! 4 stycken hade han redan tappat själv. Bara 5 år är han dessutom stackarn.




Sen hade vi en mops inne! Sötgris! Det hela började som en rutin op, sterilisering, men så fort vi öppnat upp insåg vi att det var nått annat på g! En cysta modell större!! Allt gick bra, men det var verkligen en överrasking!
Gjorde en normalstort operationsöppning, men istället för att se de vanliga organen där inne så såg vi något som såg ut som en blodig boll! o.0 Så vi fick öppna upp ganska mycket större för att få ut den. Tennisbollsstorlek skulle jag gissa. Tog inget eget foto men hittade bilder på internet som är nästan identiska med vad vi såg.




Normal äggledare till vänster och cystisk till höger :S

Tur att ägarna valde att sterilisera henne nu för annars hade det kunnat gå illa.

Sen kom Kevin in bara för att hälsa på mig, det var himskans trevligt. Jag saknar verkligen att jobba med Kevin, han har inte bestämt sig än för om han kommer komma tillbaka eller inte. :( Jag hoppas verkligen att han kommer tilbaka, även om det bara är på halvtid. Tyckte det var så sött att han kom in bara för att hälsa på mig, det är så skönt liksom att veta att man är uppskattad. Han och hans fru ska åka på lång weekend till Stockholm om ett tag så jag gav honom lite tips om saker att se och göra i Stockholm och vilka de värsta turistfällorna är. :)

~*~

Sen kom jag hem och hemma på hallgolvet så låg det ett litet paket så grönt och fint!
Finaste Helena har skickat paket till mig! Ett jättefint armband (som passar!) och två påsar djungelvrål! Den kvinnan vet vad som gör en flicka glad! ;)
Helt ärligt skäms jag lite, jag är inte alltid världens bästa vän. Jag är dålig på att höra av mig och även om jag minns allas födelsedagar så glömmer jag att höra av mig osv. så lite "Bittersweet" är det. Men du ska veta Helan att jag blev jätteglad! Och det betyder MASSOR! ♥
Ska ta bild på det imorrn så ni får se. :)

~*~

Nu MÅSTE jag gå och lägga mig för jag ska jobba imorrn >.<
Men jag är iaf ledig på måndag eftersom det är bank holiday i det här landet då. Måste jobba på tisdag men får iaf. 2 dagar ledig vilket är skönt. :) Om jag har räknat rätt så kommer jag få riktigt bra betalt vid nästa löning, vilket passar alldeles utmärkt med tanke på att sen i slutet av Juli så kör vi mot Sverige så i Juni måste allting bokas etc. etc. så extra pengar i slutet av juni passar kanon!

SÅ puss godingar vi hörs snart igen!


Jag och min crosstrainer ♥

xoxox

Postat av: Helfena

Jag uppskattar mer än allt om ni skulle ha tid att åka hit upp när ni är i landet.. Jga kommer jobba v26-32 så jag är fullt upptagen med jobb när ni är här.. =(

Inga presenter kan väga upp en heldag eller två med er!

Och du är visst bästaste kompisen!

2011-05-28, 10:28:39 - URL: http://balstavidlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: