Orkar inte skriva...

...om jobbet så himla mycket, första dagen tillbaka efter 12 dagars ledighet var minst sagt krävande. Kastades rakt in i det, han inte ens innanför dörrn inan det började.
Var tvungen att hjälpa till att få ut en kollapsad, aggressiv, 50-kilos Schäfer ur en Nissan Micra.
Ja det var precis så kul som det lät.
Särskilt med en chockad, hysteriskt gråtande, skakande 70-årig ägarinna.
Jag tror man måste ha lite dödslängtan nånstans gömt i själen för att ha det här jobbet. Varför skulle man annars stänga in sig själv med ett fradgatuggande best i en plåtburk?
Well, nog om det, nu pratar vi om nått roligare!

Min nya sadel kom igår! Så idag var det provardag!


Nya sadeln till vänster och gamla sadeln till höger.
(sorry för taskig bildkvalitet)
Jag blir alldeles exalterad när jag ser dem! Sånna jäkla kap båda två!
Jag ♥ eBay!
Ni som känner mig och mina hästar vet juh att jag alltid har haft en Frank Baines sadel till Erna, världens bästa allroundsadel (min blogg så jag bestämmer!), fast modellen heter "jumping".
FB sadlar går juh sällan under 3500 - 4000sek (i bra kondition) så med pundet (just då iaf) under 10kronor så tyckte jag att £195 för en till av min favvo sadel var alldeles, alldeles utmärkt! Särskilt eftersom man väldigt sällan ser just "jumping" modellen och när man gör det så är de oftast dyra.
(Kieffer sadeln fick jag juh för smått otroliga £40, men det är som man säger en helt annan berättelse! :) )
Så allt frid och fröjd.. eller, ja just det, den ska passa hästen också och inte bara min beskedliga bakdel! ^^


Tadaaaa!
Liiiite stor runt manken, men det är där hon börjat muskla på sig så jag tror att med en pad på tills alla musklerna sitter där de ska så kommer detta bli perfekt! Den glider ingenstans och har en fin tunnel genomgående så jag är skitnöjd! Fast jag förväntade mig inget annat, med tanke på att det är världens bästa sadel! (ursäkta upprepningarna! ^^ ) Sen gör det juh inget att den ligger på världens finaste welsh cob!
Ska rida i den ordentligt i helgen tänkte jag, jag uppdaterar er då!

~*~

Jag vet att jag inte skrivit så mycket om när vi var i Sverige men det var så himla intensivt liksom, med påsk och mammas och pappas 60-årsdagar och sorterande av både mormors och farmor och farfars grejer.
Det är helt sjukt hur mycket det berör mig, bara att titta på deras saker, att röra vid dem. Jag har starka minnen förknippade med nästan varenda liten grej. Så det blir välfigt emetionellt och jag går lätt in i mental lock down så att säga. Kan inte fatta att ALLA e borta.... 

Sen var det möte med underbara Helena och hennes goa familj som stannade hos oss i flera dagar! Vi måste träffas oftare för lite 500-turneringar tror jag minsann!
Och jag måste bara säga en sak.
Hur någon någonsin kan säga att det är nått fel på Heas och Marcus barn är för mig en gåta.
Glada, kontaktsökande barn, nyfikna och pratglada men samtidigt med förmåga att sitta stilla i timmar och pyssla och grejja. Jag tror dessutom att Freddie har fått vänner för livet! ;)

Sen är det juh också alltid saker som måste göras, saker som jag vet är mitt ansvar men som jag mer eller mindre smitit från genom att flytta. Så de få dagar vi har i Sverige måste verkligen användas till att göra så mycket som möjligt. Mocka hagar, fixa staket, hälsokolla katter etc.

En av de bästa sakerna (bland alla bästa saker) var att bli attackerad av Ulle utaför ICA i Braås!
Min älskade fina Ulle.
Det är helt sjukt, men med en del människor har man bara nått osynligt band. För mig är Ulle en sån person. Vi har båda varit mer eller mindre "bra" vänner i perioder men om nån skulle be mig göra en lista över mina bästa vänner så kommer hon alltid finnas där!
Riktiga vänner är sånna man kan ha ett gräl med men fortfarande va vänner.
Och jag ringer dig snart! LOVAR!

Och om vi nu ändå pratar om den där listan så måste jag säga att vi hade den perfekta avrundningen på vår Sverige visit!
Valborg hos Mia och Pierre, med underbara Mona och Humpe och så jag och Mike förstås OCH jag får inte glöma Bamse! Mikes nya pojkvän! tihi!
Monakramar och Mias potatisgratäng! och GAJOL för tusingen!
Det var så fruktansvärt trevligt fast Mona fick huvudvärk så det var väl det enda som inte kändes helt hundra, men det går bra när Mona dricker Té och jag dricker shots också!
Kan inte fatta att det var tre årsen jag träffade Mia sist, det kändes som igår liksom. Men det är juh som sagt så det känns med de där vännerna på den där "listan".

Nu mina vänner får det va nog, klockan är mycket och jag ska upp tidigt för att ta hand om min gosegris.
Men vi hörs nog snart igen!


skogen försökte reclaima mitt elstaket!


sorry tjejer, men jag valde den bild som Mike hade där NI såg bäst ut! ;)
Sen att jag ser lite lätt avdankad ut bjuder jag på!


Mike hade också kul på Valborg!
Han sov sött dagen efter kan jag lova! ;)

(and for the record, bara för att ni inte blivit nämnda på "listan" så betyder det inte att ni inte är där! Ni VET vilka ni är! :) )

xoxox

Postat av: H

Tjolahopp! Men nu kommer ju aldrig nån mer att påstå att nåt är fel på mina barn för då åker dme på stryk, ordentligt. This mama is not a toy! Inte ens ett tuggumi är jag så det så. Kul att sadeln passade. Själv sitter jag i bajjet, men jag tar min sadel, åker till sadelmakarn och lappar den och kör vidare, inget annat att göra. Kul i allt är väl då att resten av mina skattepengar går till nya glajjer åt marcus, som slog sönder dem med en fjäder på hojen (kunde likväl vart ögat) och en ny dammsugare samt lite räkningar, så ny sadel- up yours. Suck, men så är det.



Puss

2011-05-05, 07:31:43 - URL: http://balstavidlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: