Ludde dag 3.

Han har inte kräkts på ganska så länge nu så det är bra.
Fortfarande ingen feber.
Men han har inte bajsat sen midnatt mellan fredag och lördag, vilket på sätt o vis är ganska så förståeligt/förklarligt eftersom han egentligen inte ätit nått. Så de ska fortsätta och försöka ge honom små mål med mat och se vad som händer, han är fortfarande på droppet men beroende på hur det går idag så kommer han kanske kanske antingen hem i kväll eller så får han stanna ännu en natt.

Det är skönt att han mår bättre och jag hoppas och tror att allt kommer bli bra, men det är fortfarande så ledsamt. Det börjar verkligen bli alldeles för tyst här hemma nu. :(
Katie märker ingenting som vanligt (tror jag), men Pelle börjar verkligen bli deppig nu, han fattar juh inte var hans bror är. Varenda gång man kommer in genom ytterdörren så kollar han bakom mig för att se om Ludde är där. Han sitter och tittar på oss med de där frågande blicken och han bara ligger och ser deppig ut.
Har gett honom god mat och gick på en extra lång prommis igår kväll för att pigga upp honom och det verkar hjälpa tillfälligt iaf. Men hur förklarar man för en hund att hans bror kommer att komma tillbaka. Han leker inte ens med katterna längre :(


Lilla Pelle, när man inte har sin bror så får det näst bästa duga -pappa!
Jag får glatt nöjja mig med att vara på tredje plats nu för tiden! :)

Nu ska jag göra mig redo att åka till jobbet.
Ser inte fram emot det alls, det är inge kul att ta hand om andras sjuka djur när ens egen bäbis inte mår bra.
:( men men, det är bara att bita i det sura äpplet och göra sitt bästa.
Hörs snart igen mina vänner och tack för alla positiva sms och mail och nattliga konversationer, det hjälper och betyder massor!


Jag ser lite lätt drogad ut men jag skyller det på sömnbristen :P

xoxox

Postat av: susanne heden

stooooor kram från mamma jag tänker på Ludde och alla er andra jättemycket. Puss o kram särskilt till Pelle

vi hörs

kram mam

2011-05-23, 20:34:24 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: