Bomber och granater...

...inte riktigt men nästan.
Efter tryckande hetta så kom äntligen åskan och regnet.
Det var skitkul igår kväll, det blixtrade MASSOR med det kom aldrig några åskknallar så först fattade jag inte vad det var, sen en halvtimme senare så mullrade det till och så öppnade sig himlen och sen har det typ regnat sen dess och luften blir renare och klarare för var minut, mina luftvägar är fruktansvärt tacksamma. (och bara för att jag skrev det så slutade det just regna haha) Det är fortfarande typ 18 grader varmt så snart kommer det bli regnskogsliknande förhållanden här och då kommer mina luftvägar va mindre tacksamma. Det är helt sjukt sån luftfuktighet det kan va i det här landet.


BBC's väderprognos för idag... 90% luftfuktighet?! Va fan liksom!
Jag vet att det är soligt i växjö idag men SMHI säger att luftfuktigheten bara är 36% just nu, så jävla orättvist, jag ska åka hem bara för att andas lite!

Men jag ska inte klaga, regnet är bra för mitt nysådda gräs!
Ja för precis när vi kommit hem från Sverige så fick jag ett ryck. Trädgården på framsidan av vårt hus såg ut som en jävla djungel! (och nej det är ingen överdrift!) Så med sekatörer, röjsåg och spadar så tog vi oss an eländet och jag måste säga att jag är väldans stolt för det blev verkligen riktigt fint. Så när vi fått undan djungeln och grävt upp marken så sådde jag gräsfrön, jag orkade bara inte vattna så nu sköter naturen det åt mig, TOPPEN!
Det var så kul, på kvällen efter vårt trädgårdsäventyr så beställde vi kinamat och när delivery killen kom med maten så hade han och Mike följande konversation (så jävla roligt):

Delivery guy: "oh so you've done some gardening then?!!"
Mike: "Yeah it started to look a bit too wild"
Delivery guy: "No kidding! Did you find Mowgli?"

Det är juh kul att man är känd i grannskapet för sin trädgård liksom. Haha! Hellre ökänd än okänd!

~*~

Igår på jobbet var jobbigt, krävande, stressigt och alldeles, alldeles..underbart!
Det var fullt hus!
En katt med blockerad urinväg, stackarn finns nog inte idag. :(
Vi har "unblocked" honom 3 ggr på lika många dagar och inget verkar funka.
Vi hittade stenar, kristaller, sediment och hela konkarongen och det verkar inte hjälpa hur många gånger vi än försöker. Så jag är glad att jag inte jobbade idag, att Kayleigh ville byta dag med mig.

Sen hade vi en katt inne för att bli kastrerad och för att tömma en abscess han hade i svansen, en helgalen, halv-vild, crazy cat.  Han var dock lite söt. :) Varenda gång jag öppnade grinden till hans kennel så spann han och varenda gång jag stängde den igen så morrade han haha. ^^

Sen vår tredje var den mest krävande.


AWWWW jag dör varenda gång jag ser henne, så jäkla söt! ^^

Detta är Bella en 9 veckors lemon & white engelsk pointer valp.
Hon hade ett navelbråck i storleksordningen Grand Canyon.
Minst 5 centimeter öppen var hon precis bakom bröstkorgen. Om ett bråck är litet och inte så "putande" så kan man ofta lämna det tills när de blir lite äldre (självklart med regelbundna kontroller) men med ett så stort bråck så vågade vi inte lämna det. Så det fick bli narkos på 9 veckors valp. Den yngsta jag någonsin gjort! Men det gick fint! Det  jobbigaste var efteråt liksom, eftersom hon bara är en liten bäse så kan man juh liksom inte bara lämna hene där i kenneln medans man sysslar med annat, hon är juh inte van vid att vara ensam alls, så hela eftermiddagen fick liksom passas in efter henne. Så jag lämnade inte jobbet förrens klockan var nästan 20.00 :S
Men det är juh så det är att jobba med djur, man vet aldrig vad som väntar. :)

~*~

Fy fan! Jag var just ute! :S (Ja jag multitaskar, bloggar, bakar bröd, åker till affärn, borstar hund och byter sängkläder. inte konstigt det tar mig 5 timmar o göra ett blogginlägg :P ) solen är tillbaka och det är tokvarmt och fuktigt... lite som att kliva in i en bastu. Huga. Sommardimman ligger redan tjock dessutom (grillröken alltså) och det luktar så jääääävla gott! Vi köpte grillbriketter till vårt akvarium igår men det får nog vänta tills nästa löning innan vi har råd att köpa lite gott kött.

Näe jag ska nu avsluta det här nu och koncentrera mig åt allt det där andra jag sysslar med. :)
Brödet borde va klart om ett par minuter och då ska jag ÄNTLIGEN äta frukost haha.

Måste förresten tillägga att det faktiskt känns som att jag glömde nått viktigt i mitt förra inlägg.
Vi åkte juh och hälsade på Tessan när vi var i Sverige!
Tessan är den människa jag allra helst snackar häst med, alltid!
Vi är så lika i vårt tänk att det ibland är skrämmande, det är också därför jag alltid litar på hennes omdöme, om hon säger att jag har en pucko idé eller att jag tänker me arslet så får hon mig att tänka till en extra gång.
Och trots allt det sorgliga som hände med hennes ena sto så var det verkligen ett ljus i mörkret att se det nya lilla fölet! Det kommer bli en fantastisk liten tävlingshäst i framtiden! (om den klarar ponnymåttet ;) )

Så puss så länge godingar!
Vi hörs igen!



Egobilden...tagen igår på jobbet. :)

xoxox

Postat av: Tessan

Puss på dig goding:)

2011-05-08, 00:18:16 - URL: http://goljahult.blogg.se/
Postat av: Helfena

Hahahaha!! vart var Bagheera och Baloo då?? OOoooo kaa måste ni ju ha hittat!? Jag gillar oxå att prata häst med Tessan men nu för tiden pratar vi om allt.. Hon är min bästa avloppsbrunn. Skitbra rent ut sagt!

Så få ändan ur, flytta hem och så kan vi ta vid där vi slutade, jag har en massa bra idéer om allt som kan tänkas så nu ska ni bara fatta att Sverige är hemma. Puss puss

2011-05-08, 07:55:54 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: