Blöblöblö...

...får bli ett jättesnabbt inlägg.
Är så trött. >.<
4 katter och en hund med dysentri var vad vi hade inne idag som in-patienter.
Var dessutom tvungen att göra barrier-nursing (högsta infektionsrisken) så det var astronautdränkt på, latexhandskar, munskydd och tvätta tvätta tvätta....
Intressant men ack så jobbigt.
Stackars vovven hade dysenteri och alltså misstänkt parvo eftersom vi inte kan va säkra på henne vaccineringar.
10 månaders korsningsvalp så jäkla söt och duktig var hon.


(bilden är stulen från internätet! Men så här såg det ut, typ, fast hon sprutlackerade hela bakväggen..)

Särskilt när hon sprutlackerade kenneln med dysenteri (blodig diarre... fast jag skulle inte kalla det diarree heller för det var verkligen INGEN fast materia där det var bara vatten och blod och det luktade fan värre än nått annat jag nånsin stött på >.< ), så här i efterhand fattar jag inte hur jag gjorde det. Barriär nursade samtidigt som jag moppade upp blodig diarre, samtidigt som jag kontrollerade hunden och hennes IV-dropp. Jag är bara glad att telefonen inte ringde just då. Men fy fan, stanken fyllde hela kliniken så jag var tvungen att öppna alla dörrarna bara för att vädra ut! :S Urk!
Mina hundar undrade mycket över varför de var tvugna att vänta i trädgården medans mamma strippade och slängde alla kläderna i tvätten innan de fick komma in när jag kom hem. Mycket konfunderade små ansikten utanför fönstret!
Det är det som kan va det jobbigaste med det här jobbet. Det händer inte ofta men ibland är jag LIVRÄDD att jag drar med mig nån skit hem. Jag är ALLTID nogrann med att tvätta mig, att hålla jobbkläderna borta från djuren etc. etc. och mina djur är alltid up to date med sina vaccineringar, avmaskning etc. etc. och jag har diverse "emergency stash" mediciner hemma om olyckan skulle va framme. So far so good, men det kan va nervöst, en olycka händer så lätt. Och SÄRSKILT om det är parvo, eftersom parvo är ett sånt aggressivt virus, som dessutom muterar och bildar ny "strands" med jämna mellanrum.
Inget vaccin är 100%, så enkelt är det.

Imorrn ska jag in tidigt igen för det riskerar att bli en liknande dag imorrn som det var idag.
Jag är så glad att det är sista dagen den här veckan.
SÅ mina vänner.
Bedtime for Bouncy and doggies!

Hörs snart, puss, kram och tevlig helg!

Postat av: Helfena

Nattinatt! Och hade telefonen ringt så hade du klarat det oxå!

2011-05-20, 06:22:31 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: