Baby's home!!

Lång dag på jobbet idag, kom hem klockan 21!!!
Men vem fan bryr sig! För när jag kom hem så låg det en stor vit fluffboll på golvet och vifta på svansen!
Sen gick han rakt upp till mig och gav mig en puss mitt på munnen! Så där som bara Ludde kan!
Han pussas bara med tungan om man ber honom, om man bara säger "puss" till honom så ger han en en "mänsko puss" dvs, han trycker sina läppar mot dina. Sötgöte! Mike hade hämtat hem honom vid 6-tiden och sen inte sagt nått till mig bara för att han ville överraska mig! :)
Fast det var lite kul för när jag ringde hem vid 7 för att berätta att jag var sen så hörde jag skällande i bakgrunden och tänkte "fan det låter juh som Ludde", och tänka sig! Det var det! :D

Han är fortfarande ganska så slak, men det är en definitiv förbättring iaf.
Anledningen till att fick komma hem var för att han börjat skälla ut personalen, haha, då vet man att han mår bättre. :) När Mike hämtade honom så hade han fortfarande inte bajsat så det var lite oroande.
MEN när Mike och Ludde kom fram till vårt hus så bajsade Ludde i trädgården på framsidan. :D


en trött trooper på köksgolvet.

Så jag känner mig gladare nu när han är hemma, men vill att han ska komma tillbaka 100% innan jag släpper på oron. Han har mediciner för en vecka + specialdiet och ett par återbesök om allt går som det ska, om det inte går som det ska så kommer jag stå och knacka på dörrn till vet'en inom ett par sekunder!

De är dessutom så söta hos vet'en.
Eftersom Mike inte har några pengar så kunde han inte betala idag, men de sa helt enkelt att det var OK om jag kom och betalade typ imorrn. De är (efter mitt jobb) världens bästa veterinärklinik! :)
Och utan att gå in på detaljer så är jag ännu en gång glatt överraskad av räkningen. Jag trodde att det skulle va mycket värre! Och om jag ska va ärlig, all medicin han kom hem med + all den maten han kom hem med skulle jag kunna köpa mycket blligare genom jobbet, men jag vill faktiskt inte det. De gör ett sånt himla bra jobb på det där stället så jag betalar mer än gärna deras mark-up! :)
Det här här nedanför låter säkert olojalt men det är bara så här det är.
Eftersom vi är en sån liten klinik så måste vi hyra in OOH-tiden (out of hours) från en dedikerad akutveterinär. För i det här landet så måste man som veterinär kunna erbjuda dygnet runt-vård för att få sin "licens" från RCVS (royal college of veterinary surgeons) och eftersom Maeve är ensam vet så skulle det ju va svårt för henne att ha jour 24/7 liksom. MEN iaf. vad jag försöker säga är.
Om jag inte hade jobbat på Lymm Animal Clinic så hade jag gladeligen tagit mina djur där för Maeve är en riktigt bra vet, men... jag hade aldrig, aldrig, ALDRIG tagit mina djur till VetsNow (vår och många andra klinikers OOH service), jävla ockrare är vad de är + att de insisterar på det dyraste alternativet alltid! Visst de gör ett jävla bra jobb när de gör det men fy fan. Och oturligt nog så kan vi inte hyra några andra eftersom OOH-kliniken måste vara inom ett visst avstånd från "moderkliniken".
Då är det så himla skönt med Rose Cottage Veterinary Centre eftersom de är större än vad vi är så har de sin egna OOH-service så man får träffa sina vanliga veterinärer och prata med sina vanliga sköterskor och receptionister oavsett när på dygnet man ringer.
Det som Rose Cottage och vi har gemensamt är att vi är fristående, vi är inte del av någon "kedja", vilket jag heller aldrig skulle gå till, men det är en annan historia :)

Appropå Ludde och akutveterinärer och magproblem. Idag när jag kom in på jobbet så var Margaret där, vilket var lite konstigt tänkte jag, eftersom hon inte jobbar på Måndagar. Det gjorde hon inte heller, hon var inne för att hämta några injektioner som hon skulle ge till SIN hund, för han hade behövt besöka VetsNow i helgen.
Han hade riktig ileus! (Tarmvred och blockering!) och hade behövt opereras, närmare motsvarande 15 000 sek hade hon behövt betala för det och det var INKLUSIVE den rabatt vi får vi som jobbar på moderkliniken! (Vi får 20% rabatt!) Fy fasen!
Det är nästan 5 ggr så mycket som jag kommer att betala för Luddes. Och ja han opererades inte etc. Men Ludde var hospitaliserad i 3 dagar och 2 nätter med full obs etc. etc. hennes hund hade en op och var inne i en dag samt hemskickad utan några mediciner alls! Skrämmande som sagt. Tilläggas ska väl också att hennes hund (Roscoe) och Ludde är i samma viktklass etc.

Men iaf. nu får det va slutbabblat för den här gången, nu ska jag gosa med gosegrisen, minigrisen och fisgrisen. Kanske om Mike e snäll så får han också en kram ;)P

Natti mina vänner!

xoxox

Postat av: Helfena

Åh vad glad jag blir! han kommer bli 100 % frisk, det vet jag! Kräm

2011-05-24, 06:46:49 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: