Nu är det sommar, nu är det sooooool!

Dagen började riktigt sunkigt med blåst och regn.
Men det blev bättre och bättre väder och prognosen för imorgon säger solksken och 18 grader!
Jag har blivit bortskämd sen jag flyttade hit, det blir liksom vår och sommar så fort! Jag älskar det! Jag är ju ljusberoende, ju mörkare det blir desto mörkare blir mitt humör. Men det funkar likadant åt andra hållet, skiner solen så skiner jag. Det är så himla himla skönt att det fortfarande är ljust ute när jag slutar jobbet på kvällarna, det är sjukt hur mycket det betyder. Idag till exempel så fick jag en fnitterattack när jag körde in på parkeringen här hemma och insåg att jag kört hela vägen hem utan att behöva sätta på ljuset, klockan kvart över sju på kvällen! ^^ Wheee!!!!




De små solskenen har tittat fram! :D


Sen en inte så vårig bild haha.
Jag berättade innan att vi tömt Saxons operationsområde på sårvätska, ganska så mycket sårvätska, här är resultatet! :S


stackarn såg ut som en dromedar när han kom in!
Men som sagt alla stygnen ser friska och fina ut, det fanns inget var där inne och förutom build up'en av sårvätska så fanns det ingen svullnad eller nått. Så hejja Saxon! Nu är det bara en evighetslång väntan typ.
Varfickor kan bildas när som helst eller han kan fortfarande drabbas av blyförgiftning. Men jag väljer att se allt positivt! Allt kommer bli bra m.a.o!


Jobbet idag var relativt händelslöst, eller ja, det var det vanliga hålligånget men inget värt att skriva hem om liksom. Imorrn däremot blir det en annan visa. Vi hade redan bokat in en tiksterilisering men idag var jag tvungen att boka in en op till. Vi ska öppna upp en katt som nyligen blivit steriliserad för hon lyckades rymma bara dagar senare och har klättrat i träd och gud vet vad, hon hade aldrig varit ute förr dessutom stackarn. Men iaf. hon har gjort nått så vi är oroliga att hon har fått ett bråk så vi måste öppna upp o kolla hur det ser ut och eventuellt fixa till det. Usch, känner inte alls för o göra op's med vet'en än, hon går juh fortfarande omkring med käpp för tusingen! Hur fan ska det gå att stå i timmar och göra op's. Vi får se. Jag hoppas de iaf har fått en undanstökad innan jag börjar mitt skift!

Well nu är det sags för mig att kasta mig i bingen, tillsammans med min karl som redan ligger där o sussar, sötgubben. Jag försov mig imorse så jag var tvungen att väcka honom så han kunde släppa ut Kulan (vilket han klarade med bravur, tillome att byta täcke! ^^) Han är så rolig min Mike, totalt orädd!
Slänger in en egobild jag tog på jobbet idag innan jag stänger igen butiken.
Puss på er alla gullungar!
Ta hand om er, era nära och kära och alla era fyrbeningar!



xoxox

Postat av: Monkelidonk

Jag ÄLSKAR pärlhyacinter!

Inte lika illa som du med förgätmigej, men jag blir varm inombords av dem av någon anledning.



Massa Puss och love!

2011-05-02, 17:56:19 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: