Följetong

Ja det känns som det, på temat "D e mkt nu"
Måste få lufta huvudet igen.
Jobbet är tungt just nu, det är liksom den ena hemskheten efter den andra och få positiva grejer. Jag vet att det kommer vända, det gör det alltid, men det är jobbigt under tiden.
Den senaste hemskheten är verkligen helt sjuk, helt vansinnig och fruktansvärd..och vidrig!
Jag blir förbannad och tårögd bara jag tänker på det.
En av våra klienter hade 5 Rottweilers. Världens goaste snällaste underbaraste rottisar och tro mig det är ingen försköning, de är verkligen underbara hundar.
Jag måste nog berätta lite bakgrund.
Det här är en av våra rikaste klienter, de har ett helt fucking jävla mansion (sök på "Deansgreen Hall, Warrington, UK" på google maps så fattar ni vad jag menar, det är ett av ställena de bor på.) Det är lätt att tro att bara för att de badar i pengar så är de här människorna snobbiga etc. men det är de inte, de har båda fötterna på jorden och är riktigt trevliga. Iaf. hundarna har ett eget full size hus som de bor i, förra veckan (torsdag tror jag det var) så hade de byggnadsarbetare där för att de skulle bygga om eller till nått vad det nu var och två av hundarna lyckades smita ut. Det har hänt ett par gånger innan men hundarna har alltid kommit tillbaka hem igen inom en timme. Så var inte fallet denna gången. När hundarna inte hörts av eller synts till på en timme så ringer så klart ägarna runt till alla som bör ringas (dog warden, polis, veterinärer, rspca osv. osv.) men inge har någon info alls. Så fortsätter det, ända tills söndag kväll när Mrs B får ett telefon samtal från en vetklinik i närheten. En man hade hittat den ena hunden svårt medtagen och med flera svåra skottskador i ett buskage utmed en åker när han var ute och gick med sin egna hund. Han hade burit 55kg Rottweiler till närmsta bilväg och sprungit och hämtat sin bil för att kunna ta honom till vet'en, bless his little heart!
Utredningen än så länge visar att hunden blivit skjuten upprepade gånger med ett hagelgevär för att sedan bli skjuten med samma/liknande vapen på nära håll i nacken. Att hunden överlevt är helt otroligt. Han har ett 20 x 15 cm gapande hål över hela nackpartiet, med både hud och muskel borta, på ett ställe kan man se en nackkota skymta, det mest troliga är att hans storlek är vad som har räddat honom. Han blir intensivvårdad just nu och utskrivning är inte möjlig förens tidigaste fredag.
På måndag morgon gav sig polis och RSPCA ut i området där han hittades för att leta ledtrådar och vittnen.
Rakt över vägen från fältet där hanen blev hittad, en bit in i skogen hittar de den andra rottisen, tiken, bunden i ett träd, skjuten till döds på samma sätt som hanen blivit skjuten, hon hade tyvärr inte samma tur som han och var stendöd, de hittade också spår efter var hanen varit bunden. Eller ja, de kan inte veta med säkerhet att det var just HON, eftersom både microchip och örottattuering var bortskjutna.
JAG KAN INTE FATTA DET!
VEM FAN GÖR SÅ?!
VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ FOLK!!
Jag vet inte ens vad jag ska säga, vad mer finns det att säga?
Världen är upponer.
Någon har alltså tagit två hundar som gladerligen låter sig fångas och binder upp dem och sen....bara skjuter dem, helt kallblodigt.
Jag hoppas så innerligt att de lyckas få tag på vem/vilka det än var som gjorde det.
Min gissning faller på nån galen bonde, det är det enda min hjärna kan få ihop.
Och om de hittar den/dem så ska de få det hett om öronen, vi är hur många som helst som kan vittna om dessa hundars temperament etc. det är så sjukt.
Och hanen gosegrisen! Idag så lät han oss byta bandage utan att så mycket som gnälla till, helt otroligt. Jag hoppas verkligen att han inte minns nått och jag hoppas innerligt att tiken dog direkt! Vi får väl se vad obduktionen säger. Hoppas också att nån träder fram när tidningarna publicerar det i veckan.

Ja, jag vet inte vad mer jag ska säga, behövde som sagt bara vädra igen. Sorry att jag bara skriver depp och skit just nu, men som sagt, d e mkt nu.
(Vi mår bra, mina djur mår bra, solen skiner och i övrigt känns livet bra, det är "bara" jobbet som sagt, men sånna här saker är svåra att koppla bort!)

x

Postat av: Anonym

Fy fan vad hemskt, ord kan ju liksom inte beskriva hur elak och genomrutten man är om man begår ett sånt brott. När blir det en människa då? Det är ju inte så jävla långt ifrån faktiskt. Och för mig spelar det ingen roll, djuren är så pass viktiga för mig så det gör så ont när folk beter sig så här. Stackars hundar och stackars, stackars ägare... Det kan ju tom vara personligt ju.. Fy fan.

2011-03-10, 07:27:15 -
Postat av: Mary Madskills

1. SHiiiiiiiiiiiiiiiiit, vilket jävla hus!!!! Helt sick!



2. Fyfan i hela jävla helvete!!!!

Fine, jag har lite svårt för rottisar och andra stora hundar (lite lätt hundrädd), men fyfan för att göra något sådant. Inte nog med att de blev skjutna, de fick inte ens någon chans att försvara sig.

Fyfan bli bundna sådär...



Hoppas VERKLIGEN att de hittar galningen som gjort det och nackar den jäveln.

2011-03-10, 09:42:51 -
Postat av: Sara'n

Hej Felicia, sitter helt tårögd här hemma i Rottne!! Det finns inte ord för vad jag tänker, förstår hur hemskt detta måste vara för dig. Fortsätt skriv, jag läser allt du skriver om dessa djur. Kram sara

2011-03-13, 10:06:26 - URL: http://sarans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: