Det är freeeeeeedaaaaaag!!!

Yay yay yay yay YAAAAAY!
Och jag är ledig hela helgen och Mike e ledig hela helgen wheeewhawhawhooooo!!!
Ja jag är lite lätt exalterad! :D
Det har varit en tung vecka men snart är det sluuuuut!
Och nästa vecka är vet'en i Spanien så vår locum kommer in så det kommer bli lagom relaxat, så jäkla skönt! ^^
Jag har inget att skriva egentligen känns det som.
En massa har såklart hänt på jobbet men det känns som att jobbet är allt jag pratar om och pratar jag inte om jobbet så pratar jag om mina egna djur och jag vet inte, kanske har ni tröttnat på att höra om sjuka djur?
Fast ja måste bara berätta om patient som kom in igår.
Hon hade akutdiaree och kräkningar... en liten katt.. och jag skojar inte, det var verkligen non-stop! Det forsade fortfarande ur båda ändar när ägaren kom in med katten. Stackarn. Hoppas hon mår bättre idag.
Jag har aldrig sett nåt liknande, visst man har set djur som antingen kräks eller skiter eller som gör det med minuters mellanrum men här var det som öpna kranar i båda ändar.

Sååå....Sweden Rock Festival är i full gång vid det här laget, i år för första gången på länge så har jag verkligen haft ett festivalsug, i onsdags och torsdags så var jag faktiskt riktigt deppig över att inte kunna va där. Men nu känns det lite bättre, jag har så mycket annat att göra och jag intalar mig själv att det är kallt, blött och hemskt där så det hade inte varit trevligt.... eller?
Jaja, nästa år SKA jag dit igen!
Kan vi be snällt till joan jett att hon kommer tillbaka nästa år? Pwease? :D
Och så passar jag på att be tomten redan nu om en biljett, jag looovar att va snäll hela året!

Kulan och George är för roliga förresten.
Kulan är ute för det mesta, dygnet runt, men då och då får hon komma in över natten (när det regnar en massa eller när det är knottinvasion tex.) George och de andra pojkarna går in varje natt (fråga mig inte varför) men George lider lite av seperationsångest, även fast han inte ens går i samma hage som Kulan så vill han va där hon är. Så när han är inne så står han och gnäggar efter henne i flera timmar och sen så som idag när jag haft Kulan inne över natten så går George och grabbarna ut ett par timmar innan Kulan går ut då står han och hänger över grinden och glor in i stallet och gnäggar efter henne.
MEN när jag väl släpper ut henne så är hon alltid sur som ättika, vänder röven till och ska sparka, öronen slickade bakåt och sen slänger hon sig runt och försöker hugga honom över staketet.
Då gnäggmumlar George till henne! Ni vet den där typen av gnägg en häst gör när man kommer in i stallet på morgonen tex? Och ser SKITLYCKLIG ut, jag tror han är kär och Kulan tycker att han e skitirriterande haha och efter sin "morgonhälsning" så travar hon bort till andra änden av hagen haha.
Hon är speciell den där hästen.

Nu har jag inte tid o skriva mera, måste göra mig iordning för sista jobbdagen den här veckan!
Hoppas ni får en fantastisk helg allihopa och jag hoppas det är snålblåst och dimma i Norje!
Puss alla glada!


så här pigg och glad ser jag ut idag... :S

xoxox


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: