Beebopaloolah

Hej!
Jag är ledig imorrn! :D
Det behöver jag. :(
Jag e sjuuuuk! :'(
Världens värsta förkylning, täbbt i däsan, svullen och ont i halsen, huvudet är fyllt med snor och hostar jag inte så nyser jag. Är juh typiskt. Kände på mig att det skulle hända, så fort jag fick en ledig dag så bröt det ut.

Söndags var helt sjuk. Började riktigt bra, fick sova ut på morgonen (äntligen) sen var vi ute i trädgården och fixade med grejer, klippte gräs och plockade ogräs etc. värsta medelhavsvärmen var det. Sen så tuttade vi fjutt i akvariet och grillade grillspett och grejer (gjorde värsta bästa spetten med vildchampinjoner med vitlökssmör, honey glazed fläskkött, mozarella inlindat i ekrökt pancetta och vitlöks- och myntakryddad haloumi, goa grejer!!) och satt i vår underbara bak-trädgård och myste i solskenet. Ska visa bilder senare, Mike har dem i sin telefon o han e på jobbet :( men sen började det sakta gå utför.. jag började känna mig lite frusen..förkylningen var på g, gick in för att hämta en extra tröja och drämmer då högerfoten rakt in, full force, i soffbordet och det var som att någon slagit in en spik rakt in i lilltån och smärtan bara sköt uppåt i hela foten och benet.
Hej bruten tå!
Så sen satt jag i soffan nerdrogad med smärtstillande och invirad i filt trots att det var ca 25 grader inne och får då ett negativt telefonsamtal, söndagen gick från framgång till fiasko inom bara ett par timmar, min enda lediga dag... hade varit skönt att få njuta hela dan, men så kul kan man juh inte ha det, eller hur?


uppifrån ser den nästan normal ut..


..från sidan ser den ut som...jaaa...en bruten tå? :P


..lite som en julgranskula? :D
På undersidan är det helt lila/svart :S
Och stackars nageln blev helt pulveriserad :(


Så förra veckan.
Måndagen satte standarden liksom.
Jag berättade väl om hembesöket och PTS'en tror jag. Samma dag hade vi 2 op's dessutom.
Fast lite kul var det, gjorde en lumpectomy på ett marsvin! ^^
Var så himla stolt över mig själv, gjorde värsta bästa narkosen! Har sällan varit så stolt! Han gick ner väldigt lätt, sen höll han sig stadig genom hela op'en, var tvugen att justera gasen ganska så mkt under själva borttagandet av tumören men jag var steget före hela tiden så andning och hjärtrytm höll sig stadigt, sen medans vi sydde ihop honom så kunde jag hålla honom på lägsta gasen och när op'en var färdig så vaknade han efter ca 3min på bara syrgas, ultimat! O när han vaknade så kröp han upp i min famn och ville inte gå ner! ^^ Så jag bar omkring på honom i säkert en timme medans jag gjorde annat. Skitsöt.
Så ja, han vaknade upp, började mumsa hö nästan direkt och inom en timme hade han både kissat och bajsat, top score!
Det är det man alltid vill, med alla djur man lägger narkos på. En av sidoeffekterna av narkosen kan nämligen vara att tarmrörelserna avstannar och särskilt på smådjur och kaniner kan det leda till kritiskt sjukdomstillstånd inom timmar! Så jag tror jag kan va stolt över den narkosen med rätta (ursäkta självgodheten ^^ )


lilla sötsvinet! ^^

Så ja, hela veckan har varit fullpackad, operationer och akutfall mer eller mindre dagligen + fullbokad kalender för rutin appointments. Fredags var en jättestressig dag, men också en riktigt bra dag, för jag hade den här som sällskap hela eftermiddagen/kvällen:


^^ Naaaaawww... the devil in disguise lol
Jag älskar att hålla på med "nursing" under dagar som fredags. När en patient kommer in i kritiskt tillstånd och jag och vet'en lägger all vår energi på att hjälpa dem och man faktiskt kan se hur de sakta men säkert blir bättre och bättre och stadigare. Det är DET jag älskar med mitt jobb.

Sen lördags var fullbokad, men jag jobbade med Potts (vikarien) vilket alltid är skönt. Vi hade dessutom en praktikant inne, vilket oftast bara är irriterande, men den här tjejen verkade genuint intresserad och har talang tror jag, så det var riktigt trevligt. :) Blev inte direkt sämre av att Potts kom in med en Large Latte till mig first thing på morgonen, en veterinär ska alltid ta bra hand om sina veterinärsjuksköterskor! ;)

Så... nu är vi här. När jag vaknade i morse (kvart i sju! *stolt*) så kände jag direkt att det var kört. Så jag har pinat mig igenom dagen med förkylning och bruten tå. Tack gode gud att även om jag inte få några pengar om jag är borta från jobbet så är alla väldigt förstående när man kommer in och inte känner sig helt hundra. Det väger nästan upp det. :)

Nu ska jag gå och lägga mig och vakna upp som en ny människa, frisk och kry och smärtfri! :)
För det har jag bestämt!
Synd bara att Mike jobbar natt, men man kan juh inte få allt här i världen liksom :P

Bjuder på en bild jag tog häromdan när jag försökte ta kort på mig själv när jag ler utan att se ut som en retard!
Det gick väl...så där. :P



Så puss och godnatt!

xoxox


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: