Donnerstag

Idag är en sån där dag när jag har mycket att säga.
Jag har helt enkelt funderat idag. Funderande dagar brukar va kickstarten på nått bra. Själva funderingsdagen är bara en skitdag egentligen för jag tänker bara på konstiga saker, oftast inte särskilt relevanta för mig eller mitt liv. En av tankarna idag:

* Fan vad trött jag blir på den typ av kvinnor som uppenbarligen inte vill vara med sina karlar! (och vise versa också såklart, fast i min bekantskapskrets så lyser sådana karlar med sin frånvaro!)
Alltså missförstår mig rätt. Det är klart att alla förhållanden har ups and downs och att ibland kan alla tröttna för tillfället etc. etc. och det är klart att man kan få klaga lite o sådär och kanske diskutera saken med sina närmsta vänner.
Men det finns en sorts kvinna, ofta sama sorts kvinna som gillar att delta i alla fåniga "lekar" på facebook etc.
[För er som inte är inbitna facebookare, dessa lekar innebär oftast att ett email skickas runt bland era "tjejkompisar" och ni uppmanas att skriva något på er status som ska "symbolisera" ert förhållande (eller nått annat men i det här fallet så tar vi förhållande eftersom det är det jag pratar om) tex.
Skriv:
Banan.... om du är olyckligt kär
Äpple.... om du är lyckligt kär
Ananas.... om du är i ett förhållande men vill byta karl
etc. etc. och det är strikt förbjudet att berätta för någon karl vad alla dessa olika frukter betyder]
Det är alltså ananaskvinnor vi pratar om.
Det är ett evigt klagade, ett hemskt hintande om att hon vill vara nån annanstans. Klag, gnäll, grin och skit, det har gått så långt att för vissa verkar det vara "hög status" att vara fast i ett förhållande och kunna klaga om det.
Jag vet att jag antagligen är väldigt känslig för sånt här, eftersom jag väldigt sällan pratar om mitt förhållande med någon utomstående över huvudtaget, eftersom jag inte ser nån som helst anledning i det och för att jag anser att det inte angår nån annan överhuvudtaget oavsett om det är bra eller dåligt. Jag är helt enkelt inte en "tjejsnackande" person. Men iaf tillbaka till ämnet.
Om ditt förhållande nu är så jävla sugigt och att du inte vill va med honom GÅ DÅ!?!!
Sluta förpesta mitt och andras liv med ditt klagande och framför allt! Gör din stackars karl en tjänst och låt honom veta hur landet ligger! Det är orättvist och elakt att behandla honom på det viset. Fy fan vad arg jag blir! 
Nu är jag så arg att jag inte ens kan skriva om det. Men jag hoppas ni fattar vad jag menar.

~*~

För övrigt käns allt lite surrealistiskt just nu. På jobbet alltså. Imorrn är sista dagen på fem veckor som jag jobbar tillsammans med M (vet'en), hon ska höftledsopereras..igen! Opererade ena höften för ganska så exakt 2 år sen och nu är det dags för den andra. På sätt och vis så kommer det bli så jäkla skönt, hon behöver verkligen en paus efter allt som har hänt och vi sköterskor behöver definitivt en paus från henne just nu, just nu är hon superstressad och sjukt intensiv. Det kommer bli bra det här.
Jag har verkligen ansträngt mig de här dagarna nu sen jag kom tillbaka för att få henne lugn, hon stressar sönder sig över ALLT, "glöm inte göra det här, kom ihåg att det ska va så här, vet du hur den här fungerar, du måste beställa det, medans jag är bort, medans jag är borta, medans jag är borta" Blablablabla! Jag och Mgt håller på o få myrkryper! Hon frågar oss de mest vansinniga saker! Tex. ända sen jag började jobba här så är det jag som beställer allting, precis allting, utrustning, mediciner, syrgas, djurmat, you name it! ALLT! Idag fråga hon mig om jag vet hur många hundmatspåsar vi vanligtvis beställer på torsdagar och om jag vet varifrån vi får dem.
.....
eeeeh, ja?!
Jag har bara gjort det i  s n a r t  t r e  å r!
Och det här mina vänner är bara ett exempel, var femte minut eller så så får man nån vansinnig fråga! Jag tycker synd om Emma som ska jobba med henne på lördag, hennes absolut sista dag. Stackarn!
Jag har iaf. varit riktigt produktiv! Jag har (försökt) fixa vattenläckan vi haft på dass, jag har gjort nya mörkläggningsgardiner, jag har uppdaterat hela vårt lagersystem så att vad vi har på hyllorna faktiskt stämmer överens med vad som står i datorn och i årsrapporten och jag har nog kokat 200 koppar kaffe!





I övrigt börjar min hjärna koppla in "spring mode" nu (som jag nämnde först saker börjar hända) och jag älskar det! Jag har så många bra ideer och allt kommer bli bra och jag är oövervinnerlig! Jag är inte helt där riktigt än, men jag känner hur det börja spritta lite smått i hjärnsynapserna och det är en bra känsla efter den här rent ut sagt förjävliga skitvintern!

Nej, nu får det va bra för idag. Har haft ett bra och ivande telefonsamtal med min mamma, hon tror att mina hjärnsynapser funkar bra verkar det som och nu kom min käre karl hem från pubben/fotbollsmatchen så jag ska spendera lite kvalitetstid med honom! ÄPPLE liksom :P

Puss grisarna!

Postat av: Herzleid

+1 för äpple! :D Jag åker till USA den 15 till 30 mars och träffar mitt!



Hoppas du får det lugnt nu när vet'an lagt in sig. kram!

2011-02-21, 01:30:52 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: