Hej hej!

Jag är så trött!!
Jag är inte gjord för att stiga upp tidigt! Så enkelt är det. Jag är en kvällsmodell, be mig hålla mig vaken i dygn och jag gör det, hands down! Be mig vakna tidigt och min värld rasar samman.
Om du överhuvudtaget lyckas få upp mig så betyder inte det att jag är vaken! Det tar timmar innan jag verkligen vaknar! Det är lite där jag är just nu, jag har helt tappat greppet om var jag är och vad jag gör och vad klockan är, hjärnan klickar liksom inte. Signalerna skickas med de kommer bara halva vägen liksom.

Varför stiger jag upp så tidigt då då?
Jooo..ska se om jag minns rätt nu. I torsdags förra veckan när Mike skulle köra till jobbet så kom han bara halvvägs, sen rök kamremmen på hans bil. Eller ja, min bil, men jag förklarar det sen ^^
Så iaf, sen dess så har jag fått stiga upp varje morgon klockan sex för att köra honom till jobbet.

Mikes bil är min bil och min bil är hans, fast min, för jag äger hans TV.
Så det där fattade alla va? :D
Så iaf. nu när Mikes/min bil dog så får Mike ta över min/hans bil och jag köper en "ny" (såklart jag inte köper en NY ny bil, vem fan har råd med det liksom??), la handpenning på min lilla drömbil i tisdags och om allt går som det ska så hämtar vi hem den på lördag efter jobbet! I'm so excited!!
Det är den bilen jag ville ha när jag precis flyttat hit, men då hade jag inte råd med den med den spec'en jag ville ha, men nu jävlar! :D
Jag ska väl inte ropa hej innan allt är klart men jag är så glad!
Så jag slänger bara in en liten "sneak-peek-bild" så länge och om allt går som det ska så uppdaterar jag er på lördag. :)


Den som kan gissa vad det är för bil får en påskpuss! ;)

I övrigt så mins jag knappt vad som hänt, som sagt hjärnan är inte riktigt med.
Förra helgen var  u n d e r b a r 22grader varmt och strålande solksken. Jobbet tickar på, hästen tickar på, har fått ett nytt fint regntäcke, ska ta kort nån dag.


Min utsikt förra helgen när...


...jag låg i trädgården och solade....


...


...tillsammans med Pelle som dock hellre höll sig i skuggan...i sitt hål. :)

Och det känns verkligen mer som försommar än som vår, det är så himla grönt och varmt och blommor överallt.
Utanför Mikes jobb tex så är det ett HAV av förgätmigej! Min absoluta favvoblomma!
Och även nån annan typ av blomster, vid första anblick på avstånd såg det ut som mandelblom, men det är det inte, det är fel stjälkar och blad för det, så om nån känner igen dem berätta gärna vad det är för något.




Förgätmigejhav!




mysterieblomman.
Den ser liljeaktig ut, men är ganska liten, tänk er mandelblom/gullviva/gökärt storlek, bladen ser ut som kärs typ men jag kan inte minnas att kärsen hemma nånsin får sånna här blommor?

Jobbet har varit jättestressigt vissa dagar och andra dagar...






..har jag sysselsatt mig på andra sätt! ^^

Har inte orkat ta nån bild på mig idag, delvis för att jag ser ut som uppstånden ur nått träsk, så ni får en aningens mindre träskmonsteraktig bild som jag tog igår när jag väntade på Mike utanför hans jobb.


Hahahaaaaa jag ser juh helt sjuk ut! ^^
Jag måste verkligen sova ordentligt snart!
Jobba lördag morgon, sen hämta bil och SEN sooooovaaaaa! :D
Sen är det bara tre arbetsdagar kvar innan vi åker till Sverige!

Nu, en kopp kaffe till, lite crosstrainer och sen, jobba jobba jobba!
Ska röntga en hund med diagnosticerat sarcoma, men vi ska röntga för att se så att det inte vuxit in i skelettet.
Hopp tjofräs! Hörs snart igen!

xoxox

Postat av: Helena

& snart åker ni till Sverige!!! Du SER sjuk ut, sov lilla människa! Och btw, sommarvärmen kommer i påsk, så då ska vi sola oss! Och spela 500! Me like!



PÖSS

2011-04-15, 13:47:07 - URL: http://balstavidlund.blogg.se/
Postat av: Herzleid

Om du lovar att stava rätt till "sneak peek" nästa gång ska du få en puss =P



Blomman ser ut som någon form av vallört (nu när jag kollat upp det lite och avgjort att mina första gissningar på plister och pipdån inte riktigt stämde). Den finns i en hybridform av en korsning mellan vanlig vallört och fodervallört, med varierande grad av rosa. Heter "comfrey" på engelska!



Onlineflora på svenska: http://linnaeus.nrm.se/flora/di/boragina/symph/sympoff.html

Onlineflora på engelska: http://www.ukwildflowers.com/Web_pages/symphytum_x_uplandicum_russian_comfrey.htm



(Yay för latinska namn - då hittar man alltid rätt!)



Kärsen är flockblomming, de ser ut som hundkex ungefär. =) Ses om en vecka!!!!!1!1!! <3

2011-04-15, 20:07:37 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: