Nu blommar basilikan alt. HEJ!

Hej! Häääääär är jag!
Det känns inte som att det var så länge sen jag bloggade, men det är det, inser jag nu. Jag ber om ursäkt, jag förstår att ni alla 12 (eller vad det nu är) besökare har gått igenom oerhörda kval nu när ni inte har blivit uppdaterade om mitt oerhört intressanta liv! Men nu så..I'm baaaack! :)
Fast nu lider jag av lite lagom mycket skrivkramp, det är så mycket jag vill berätta om juh, det är så mycket som varit på gång. Jag tror jag ska försöka att skriva i nån slags omvänd kronologisk ordning, för det är lättast att skriva om det senaste först, inte bara för att det är färskt i minnet utan också för att jag har lite alzheimers light tror jag så jag kommer komma ihåg saker allt efter som.

Förra veckan och den här veckan på jobbet har varit hysteriska, en av tjejerna (Eller ja, Margaret, hon e väl typ 60 haha) är på semester och istället för att skaffa en vikarie så jobbar jag en massa extra. Jag har egentligen inget emot det, det ger ett ganska så trevligt plus på kontot, MEN jag är trött som en gnu. Jobbar typ mellan 11 och 19.30 utan en enda paus. Hade jag haft ett kontorsjobb så hade det juh varit helt okej men nu har jag juh inte det. Sen som bonus på det så är jag i stallet före eller efter jobbet, eller både och, har inte haft en lugn stund!

Talande bild med förstaförbandslådan i bakgrunden.

Varför är det alltid så att när nån går på semester så ökar antalet klienter, antalet operationer, antalet akutfall osv. osv. VARFÖR!? Men igen, missförstå mig rätt, jag älskar det, jag älskar att den ena dagen aldrig är den andra lik, jag älskar att hjälpa alla djuren men gud vad skönt det ska bli på måndag, när allt förhoppningsvis är mer eller mindre tillbaka till det normala. Jag ska inte tjata en massa om allt som är på gång på jobbet för det är en hel del men vill bara säga att jag längtar tills efter den 7'e Oktober då vi har vår inspektion från RCVS (the Royal College of Veterinary Surgeons). Något som tack gode gud bara händer var 4'e år haha.

Det har inte bara varit jobbigt.. det har varit mysigt också. En av mina älsklingar kom och besökte oss igen, bara för o kolla att han fortfarande har hälsan (har skrivit om honom tidigare som en av "the hell cats"). Han var inlagd här i 24 timmar bara för att vi skulle ha koll på honom. Och han spann så fort han såg mig, det är DET som det här jobbet handlar om! ^^

Säg hej till Winston!

*
Måste avlägga en liten del av det här inlägget för att beskriva min födelsedag! Bara för att Mike ordnar de bästa födelsedagarna åt mig. Han ger mig de bästa presenterna, den bästa maten, de bästa dekorationerna, den bästa tårtan, till och med inslagspapprena är de bästa, men mest av allt ger han mig den bästaste kärleken!

  
Heliumballonger, tårta och sötaste presentpappret!
Han hade också skaffat en vimpelgirlang som det stog BOUNCY på, och så några hjärtan och stjärnor, ska se om jag kan få till en bra bild på den.


Iggy firade med mig! ^^


Närbild på fina fina "me to you" tårtan :)

Och såklart, MASSA tack till mamma och pappa och syster för att ni är de bästa, har bara fått mammas grejer på posten än så länge dock och inga blomster :(
*

Så, här hemma i huset, vad händer här då?
Vi försöker fixa och dona iordning en massa. Sånna saker som vi gått runt och velat få gjort hur länge som helst och nu äntligen kan vi göra det. Vi har målat om toaletten och badrummet och ska lägga nya golv där. Köpt hyllor för alla mina böcker, vi försöker ordna en massa förvaringsplats åt allt, detär det nämligen om gör att det blir så rörigt här hemma, vi har ingenstans att göra av alla våra grejer, men förhoppningsvis så ska det bli ordning på det nu. Det känns som all tid jag inte har spenderat på jobbet har jag spenderat på diverse byggvaruhus eller möbelvaruhus, värre kan man juh ha det :)P När vi fått ordning på allt så ska jag ta en massa bilder på allt så ni får se hur vi bor, alla ni som inte kan hålla er får gärna komma och hälsa på! ;)


Tyckte detta va himskans rooooligt, när vi var på B&Q och köpte dörrar så hittade jag de här golvplattorna och av nån määäärklig anledning så fick de mig att tänka på dig Hea ;)

Sen åkte vi till IKEA en sväng och köpte några småsaker *harkel*

Vi åker inte bara till IKEA för att köpa grejer, vi åker dit för att äta och, viktigast av allt, för att Mike kan öva på sin svenska! (jag veeeet, jättedålig ursäkt för o få åka till IKEA ^^)
Men även om vi (jag) spenderade en väldans massa pengar där, så var jag väldans nöjd när vi kom hem, för jag känner verkligen att varenda liten pryttel vi köpte var nödvändig och det mina vänner är en himla skön känsla!

Och så till rubriken då då, jag brukar köpa färska örter i sån där sketen liten plastkruka ni vet, sen sätter jag dem i riktig kruka när jag kommer hem och sen slänger jag dem antingen när de dör eller när jag betat av dem. Innan vi åkte till Sverige så köpte jag basilika, sen glömde jag bort den. När vi kom hem hit till England igen så var det en liten skrumpen brun kvist kvar, jag hällde lite vatten på den med tanken att den kanske tar sig. Nu ser den ut så här:

..tillsammans med min vildvuxna persilja som försöker överta mitt knivblock!
Jag tror jag omdevetet har utvecklat gröna fingrar! För helt plötsligt är mitt hus fyllt av gröna växter...som LEVER! Min Jasminbuske lever än den också och växer så det knakar. Jag vet inte vad som hänt...är det nått som händer när man blir "vuxen"?? Men ser ni? Basilikan har blommor toppen! Jag vill skaffa honom en flickvän... då kanske vi får basilikabarn! :D

Hundar och katter mår finnemang (ta i trä) Katie hade en liten förkylning men den är på väg bort nu, hon har världens roligaste hostningar, hon låter som en gammaldags cykeltuta! :D Hon har gått ner i vikt och ögonen ser mycket bättre ut och hennes lilla förtorkade näsa har blivit helt normal igen, jag och Mike tror att hon kommer överleva oss alla särskilt när hon far runt här i huset som en duracellkanin! Det är en sån ofantlig skilland!

Min lilla cykeltuta!!!

Och alla kommer jättebra överens! Vilket är det bästa. Jag tror pojkarna inte ser henne som en hund, särskilt inte Televinken, han ser henne mer som en del av möblemanget! Står hon ivägen så hoppar han över henne! Och katterna är helt okej med henne, de har insett att de springer fortare och att hon faktiskt är helt ointresserad av dem. Så tillsammans så är vi bara en stor hög med fluff!


Bara lilla Pop som fattas i de här bilden.
Och fatta hur bra jag är på multitasking, klappa katt, borsta hund OCH kolla på TV, det är som att klapa sig på huvudet och gnugga sig på bröstet + fluff.

   


Uh Oh..wuts happenin!!


Uh Oh im tippin oer!!


Oh wut everz, if bed tipps oer, i just stealz bruthers bed!

Appropå den sista bilden...vår TV brann upp...en sån där trevlig överraskning som manälskar att lägga sina pengar på! Typiskt. Fast jag måste säga, jag är väldans nöjd med den nya jag köpte! Jag och Mike kompromissade vår önskningar och resultat blev faktiskt väldans bra och till ett bra pris. Men den e MASSIVE i jämförelse med vår gammla! Men passar bra in i rummet. :)


Fast det är konstigt vad fort man vänjer sig, nu känns den inte alls särskilt stor längre haha.

Tamara, hon mår också finemang, Ska fortsätta hennes utbildning nu efter ett sommarlov...vi får se hur mycket hon minns! Haha.


Mr Black, Mr Jack och lilla Miss Tamara en sommarmorgon :)


*
Jag får nog berätta hela Sverigehistorian i ett svep, det vart så mycket som hände på en gång.
Det hela började helt hysteriskt (som vanligt är det kommer till det Heden-Sloanska hushållet) Mike hade jobbat natt mellan Torsdagen (den 22'e juli tror jag det var) och fredagen, så han kom hem lagom till när jag åkte till jobbet. Vi hade båda jobbat hela veckan och var toktrötta men såg massor framemot att äntligen, äntligen få lite semester! Vi bestämde att vi skulle ses klockan 18.45 hos veterinären som skulle fästingbehandla och avmaska hundarna så de kunde få stämplar i sina pass så de kunde följa med oss till Sverige. Jag jäktade som en liten blå hela dagen bara så att jag kunde sluta tidigt så att jag skulle hinna till vår vet för att hjälpa Mike med hundarna. Jag är sen, kommer fram ca 18.55, rusar in och frågar om Mr Sloan har varit där med våra sammisar än, men nej, han har inte dykt upp. Nej det hade han inte...för han låg hemma och sov!!!! Kvart över sju kommer han! Och jag måste slänga in ett stort tack till vår vet Ken som tar emot oss ändå! Men nu är vi juh redan sena! Tanken var nämligen den att Mike skulle packa bilen, göra i ordning allt för Katie och åka och handla färdkost medans jag var på jobbet, men ingenting var gjort. Men men, away we go! Katie blev dumpad hos sötaste Hannah, som tog hand om henne medans vi var iväg och sen var det fullt ös! Vi lämnade vårt hus vid den exakt tidpunkten vår färja lämnade hamnen i Dover. Vi bor 4½ timme från Dover..... Men vad göra? Vi packade in oss och vovvarna i nya bilen och gav oss iväg, väl framme i Dover, x antal timmar försenade så var P&O Ferries väldans trevliga och lät oss åka med nästa färja, utan att behöva betala dagstillägget. :)
Sen gav vi oss iväg genom Europa, tänker inte berätta om hela den resan för egentligen är det ganska tråkigt haha, eftersom vi har gjort den resan så många gånger nu så kan vi juh vägen liksom. Men men, vi fastnade bara i traffikstockning en enda gång och det var i Holland, så vi gjorde en lite detour ut på landsbygden, vilket faktiskt var riktigt riktigt trevligt! Vi snigelkörde genom ett soligt landskap som var helt besållat med Frieserhästar, körde igenom ett vackert naturreservat och en liiiiten liiiiiten by men en massa söta små hus!


Så här ser det ut mest hela tiden...

Så det var riktigt trevligt med lite ombyte..
  



"Vovvar åka bilen"-bildkavalkad:

  
 

"Jag och Mike åka bilen"-bildkavalkad:

  
(Don't try this at home kids...inte köra bilen o ta kort, bad things might happen :)P )

"Princess Leia åka bilen"-bildkavalkad:

  

Hihiiiiii...jaaaa, när man åker bil i tusentals timmar blir man lätt uttråkad och då är det tur att man har hundar och sambo som har tålamod och står ut med en när man blir hysteriskt barnslig! :D

Väl hemma i Sverige så hade vi fokus på tre saker:
1. Jag o min Mona.
Kan ha varit vårt bästa och viktigaste möte någonsin 



2. Viktiga samtal med familjen
Givande!

3. Jakten på solen för mitt välmåendes skull.
Har juh varit lite lätt deprimerad som ni vet.

Och min familj gjorde verkligen sitt bästa! Vi begav oss till Öland. Med solande, ätande, picknickande, pictionary i sanden och turistande!

   



 

Att min pappa ordnar en picknick, borde skrivas in i historieböckerna!
Jag älskar er alla min underbara familj!

Tyvärr kunde vi inte stanna längre än en vecka :( Vilket kändes väldigt kort, eftersom vi var båda tvugna att vara tilbaka på våra jobb. Så sagt och gjort, skyffla in oss alla i bilen igen och tillbaka tll utgångspunkten, sen två dagar på jobbet, köra hundarna till kenneln igen (vilket är en historia i sig!), Katie till Hannah, Mike och jag hem från jobbet, in i bilen på kvällen, köra hela natten ner till Stansted (utanför London) ta flyget 7 på morgonen flyga till Sverige, äta frukost på hotellet, syster sy in min klänning, köpa smink, gå på kusinens bröllop!
Underbara Pontus och Katarina (nu är vi äntligen officielt släkt Katta! ;) )


Vi var helt utslagna! Men jag är så himla glad att vi kunde komma, för det var verkligen jättetrevligt och viktigt för mig...jag är juh så himla familjekär... :)

  
tredje gången gillt! :D

Jag ska fixa fram en bild på klänningen jag hade för sjutusan vad nöjd jag var med den...o mina fina skoooor!! :D
Tack Pontus och Katarina för att ni ville dela er dag med oss och tack för att ni gav mig en ursäkt att köpa en designerklänning!

*

Nehe mina vänner....det får nog va slut på rapporten för den här gången, för jag måste gå och sova nu...en sista arbetsdag kvar på den här galna veckan sen blir det en helg fylld med hyllbyggande, hästtränande och zoobesökande...ser fram emot denna helgen något så otroligt mycket!
Jag berättare mer om sommarens äventyr senare, fotbollsmatcher, jobboperationer osv. osv.
Jag ber om ursäkt att inlägget blev två mil långt, men jag var juh tvungen att komma ikapp liksom, in i nutiden :)
Men nu är jag juh nästan här så förhoppningsvis så ska jag hinna blogga lite oftare igen.
Sov så sött mina vänner.
(Och hata mig inte för all typos...jag är trött!)

xoxox

Postat av: Helena

Vad besviken jag blev! jag trodde du satt upp typ fototapet med mitt namn, över hela huset!!

Nej då, men det var lite kul!

Hur kul som helst att se Heden-högen ju!

Kan dem inte fylla jämt eller nått så man kan ha en anledning storleken större, att åka dit allihopa??

Ser ut som att ni har det bra och det är huvudsaken!

Att vi inte hinner ses så ofta, det tar vi igen när vi gått i pension! Och är rika och kan ta egna planet över på en fika varannan dag.



Nu ska jag bala sen ska Affe till skolan, Tillis o jag har en mamma-dotter dag så det blir lugnt här idag! Blogga oftare!!



Och jag veeeet! Holland är ett rätt coolt land men ve och fasa för språket:tyska fast när man är pissfull liksom!



Kramar

2010-09-17, 06:42:20 -
Postat av: Anonym

Att det KAN ha varit det bästa o viktigaste mötet någonsin. Är SÅ glad att jag har dig.

Massa kärlek! :*

2010-09-17, 17:40:27 -
Postat av: Mary Madskills

ÄNTLIGEN!!!

2010-09-19, 00:00:12 - URL: http://marialy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: