födelsedag take two.

Så idag var det dags för del två av mitt födelsedagsfirande! (Ja han skämmer bort mig ^^)
Så det har varit en slapp dag med TV-tittande, Wiiande och gos.
Men ikväll så tog han mig till en av mina favoritrestauranger Frankie & Benny's New York Italian restaurant and bar. Väldigt Italianskt, man får lite 1930-tals american gangstervibbar och jag som älskar italiensk mat ser det som ett andra hem! ^^



Vi började med drinkar (för ca 50spänn får man 8cl sprit!)


Frozen passionfruit margerita.
Nom Nom Nom


MAAAAAT
Mike åt en Meatball Sciliana Calzone
Jag åt Spinach and Ricotta Canelloni (*alltid* :) )
Sen hade vi Garlic Dough Balls och Sallad som sides.
Så jäääkla gott!!! ^^

Och så var vi juh tvugna att äta efterrätt eftersom det faktiskt var födelsedagsmiddag!
Så vi gjorde det...vi beställde in...

The Godfather!

Det är...och jag rabblar från minnet så jag ber om ursäkt om jag missar något!
Nybakad brownie, vaniljglass, vispgrädde, hallonsylt, chokladsås, kolasås, chockladcrisp, chokladdoppade hasselnötter, mini marshmellows, honeycomb strössel och ett rån på toppen! :D

Vi lyckades trycka i oss ca två tredjedelar innan vi gav upp!

Om ni någonstans i världen råkar få syn på en F&B restaurang (det är en kedja) gå in och ät! Särskilt efterätter för de gör de godaste! The godfather är den största, maffigaste, men om man inte har mage för det så gör de även de godaste Sundae's och så serverar de Eli's cheescake! Då kan man känna sig som Frank Sinatra!

*

En annan anledning till att det blev födelsedag take two idag var för att jag fick paket från min pappa.
Min pappa är bäst. (full stop!)
Han är bäst på att köpa smycken, jag tror han var kvinna i ett tidigare liv.
Han har skickat de coolaste Donna Karan (DKNY) örhängena!


De har liksom mojänger som hänger både från framsidan och från baksidan, så där det vanligtvis bara sitter "bakpluppen" på örhänget så är det liksom en fortsättning, jag blev tokglad! :D
Nästan lika glad som när jag i julas fick en svart Thomas Sabo orm-ring!
Jag fick också världens sötaste lilla barbafigur/-nalle.
TACK PAPPA!
(tack för det recyclade kortet också... väldigt Eklundskt! ;) )

  
Var bara tvungen att lägga upp lite fler ballongbilder.
Jag älskar ballonger och jag älskar det faktum att Mike vet att ballonger är minst lika viktiga som presenter för mig på min födelsedag och jag skojar inte när jag säger att han fyller huset med ballonger.
Första bilden är på hyllan i ovanhallen (där barbafiguren ska flytta in), sen är det i hallfönstret och den sista är på ballongen som är fastsurrad i mitt nattygsbord. :D
(Jag vet att jag är hysteriskt barnslig men jag ÄLSKAR DEM!)

*

Nu ska jag hoppa in i duschen innan jag slänger mig i säng, jag behöver desperat tvätta håret!
Det har liksom skaffat sig ett eget liv och försöker liksom sakta lyfta från min skalp. Folk som tuperar sitt hår skulle dö för o få den volym mitt hår har naturligt!


Hej hysteriskt hår!
Jag önskar att jag nån gång kunde ha en "good hair day"!

Well nighty night maties!
Imorrn blir det birthday take three! Stay tuned!

Loads of love!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: