Basilika update.

Hur stor kan en basilika bli? Kan den bli typ som en "riktig" buske? a´la rosenbuske? Eller är det liksom som ett gräs? Ja det kanske är en fånig fråga för flera av er, men jag är helt clueless. Fråga mig om vallväxter eller foderväxter och jag kan svara, men grönsaker och örter? Inte den blekaste.

För jag funderar på om jag ska plantera om min basilika i en större kruka? Jag gjorde det med min förra men den dog efter ett tag, vet inte om det var mina toxiska fingrar eller om basilka är känsliga varelser? Alla tips mottages tacksamt! Skulle juh va skitkul att ha en massiv basilikabuske!




Ser ut som en treudd!


xoxox

Postat av: Helena

Inte den blekaste, men om du tar en större kruka så låt den ha med sig all jorden från den gamla, kanske lite hästbaja oxå?? En liten klutt bara.. Det brukar grannen ha i sitt örtland. Annars så kan jag bara typ träd o stora buskar, dvs dem man kapar o köttar ner o nya fina kommer upp.. Och jag är en fena på att döda växter oxå, det kan jag allt om..



Kläm kläm

2010-09-28, 15:29:56 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: