Whooopidodeldoooouuuhh (i brist på bättre rubrik)


...så här såg min dag på jobbet igår ut, hur var eran dag?

Jag fattar inte att det kan va så stressigt på jobbet, vanligtvis så går det i vågor, med lite lugna stunder emellanåt men de verkar ha försvunnit för det är verkligen full fart hela tiden.
I vanliga fall så börjar jag 12.45 på en fredag. Klockan 9 (NIO!) ringde och bad mig att komma in.
Sen var det bara total madness. Massor med akutoperationer osv. Jag är fortfarande för trött för att förklara allt! ^^ Kom inte hem förrens 20.30! Men det var en bra dag, hade bland annat en kritisk patient med dropp och lågt blodtryck etc. som jag skötte narkosen åt, det var en riktigt utmaning men det är det som gör det så kul. Särskilt när all går finnemang och man får beröm efteråt av veterinären!

Idag har varit ännu en fartfylld dag. Har bland annat försökt fixa täcken åt Kulan, fruktansvärt frustrerande. Jag beställde ett par täcken förra veckan, som visade sig vara för små. Så jag tänkte att för o va lite smart så åker jag till affärn och byter dem där för att spara lite tid, istället för att behöva skicka tillbaka o sen bli skickad nya. Tror ni de hade rätt storlek inne? NEJ så det var bara att åka hem igen utan täcken och beställa nya på nätet. Blir så frustrerad!


Nya utetäcket



Och nya innetäcket...

Kommer nog bli fint när jag väl får rätt storlekar! >.<

Sen har vi varit och köpt strö och lite småsaker, gett Kulan ett bad, hon var så jäkla duktig den här gången! Stog alldeles stilla och åt sitt hö och lät mig fortsätta med mitt. Så jäkla stolt var/är jag! :D

Och nu ska jag ge mig iväg igen för nattningen och köra ett bord.
Och jag är sen, som vanligt, så måste ruda, hörs snart igen.


Jag på jobbet igår!

Ska försöka komma ihåg o berätta om persiljan sen!

Puss i pannan!

xoxox

 

Postat av: Helena

Tur man inte är äckelmagad när man får et tarmpaket i fejjan när man oskyldigt glider in på din blogg!!



Den där jäkla persiljan måste vara av alienvariant, typ ET-phone home! Eller ännu värre, du vet den där filmen med växten i affären..-Feed me!!-Feed me!!



ha det!!

2010-10-17, 13:53:19 -
Postat av: Mary Madskills

Vafan Flisan!?

Vilken äcklig bild!!

2010-10-19, 01:21:47 - URL: http://marialy.blogg.se/
Postat av: Elise

VAD är det för ngt på första bilden? :S

2010-10-19, 22:45:05 - URL: http://fade2black.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: