Phew!

Believe it or not men idag har varit en ganska så relaxad dag! ^^
Så jäkla glad, allt har bara glidit på så jäkla smooth!
Jag har haft en hel del att göra, men inga oönskade avbrott eller onödig stress.
Hade några vanliga klienter inne allt från knölar till kollapser och sen så gjorde jag o Kevin en liten op också vilket var väldans trevligt. En rutinop som han och jag gör ganska ofta så det var inte allt för slitsamt men ändå roligt och gav mig nått intessant att göra. :) Vi tog bort "simhuden" mellan tårna på en greyhound, vi gör det ganska ofta som sagt, den "spricker" liksom och blir förhårdnad på racing GH's pga trycket deras tassar utsätts för.
(Jag och Kevin jobbar bara med racing Greyhounds när vi jobbar tillsammans. Eller ja, en och annan kaninjagande Whippet smyger sig in, men till 99% racing dogs. Greyhoundracing är Englands näst största åskådarsport så det är inte så ärkligt att det finns vets som dedikerar sig till att ta hand om hundarna :) )
Det har också fått konsekvensen att jag faktiskt börjat gilla Greyhounds riktigt mycket. Riktigt trevliga hundar.
Jag har även fått ett löfte av en tränare att när en av hans hundar pensionerar sig så lovar han att säga till mig så att jag kan övertala Mike om att vi ska adoptera den^^ Han e stor som ett hus, kolsvart och alldeles, alldeles, alldeles underbar och gosig och snäll och fin. Just nu är ha värd ca £100.000 så han har nog en hel del år kvar på banan och sen som avelshund, men sen kanske. Hoppas! :D


Så jäkla vackra!

Nu natt nu sov dags. Snart helg! Woohoooo!




xoxox

Postat av: Helena

Gillar inte greyhounds, inte pga nått speciellt, men av samma anledning som jag aldrig skulle skaffa en knähund eller en pudel..

Kul att dagen inte innehöll panik som de flesta andra, för det är det som tar på en. Jobbiga dagar med fullt upp är väl helt okej, men dem som kör ihop sig...ååå suck. Synd att det är så ofta det händer bara..

Kram

2010-10-21, 10:43:12 -
Postat av: Bouncy

Nej jag brukade inte gilla dem hellre, satte dem i samma kategori som whippets och andra fåniga raser. Men nu efter att ha jobbat så mkt med dem så gillar jag dem mer o mer. :)

2010-10-22, 01:39:00 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: